Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Äkkilähdöt syksyn hintakuopassa: nyt myydään viikon matkoja etelään vain vähän yli satasella

Rantapallo

Julkaistu: 07.09.2015 klo 20:37
Julkaisija: Rantapallo

Matkahintojen kausivaihtelu on jälleen saavuttanut vuosittaisen syyskuulle tyypillisen hintakuopan. Tarkan budjetin matkailija pääsee nyt etelään vain reilun satasen viikkohinnalla.

Halvimmat kohteet Turkissa ja Kreikassa

Edullisin yksittäinen kohde juuri nyt on Turkin Gazipasa, jonne äkkilähtömatkoja myydään halvimmillaan vain 115 euron hinnalla. Muista Turkin kohteista Antalyaan pääsee 135-140 eurolla ja Alanyaan 169 eurolla. Kreikan saarista edullisin on juuri nyt Samos, jonne pääsee viikoksi 160 euron hinnalla. Näihin hintoihin sisältyvät sekä lennot Helsingistä että majoitus kohteessa.

Kaikkein halvimpia hintoja tarjoaa tällä hetkellä Tjäreborg, mutta alle 200 euron matkoja myyvät myös muun muassa Finnmatkat, Nazar ja Detur. Kyse ei siis ole minkään yksittäisen matkatoimiston tai matkanjärjestäjän tarjouskampanjoinnista, vaan äkkilähdöille tyypillisestä kysyntään ja tarjontaan perustuvasta hintojen liikehdinnästä, joka koskettaa kaikkia suuria toimijoita.

Mistä halpa kausi johtuu?

Suomalaiskodeissa eletään juuri nyt kesä- ja syyslomien välistä kautta, arkeen paluuta, jolloin koululaisten aikatauluista riippuvaiset perheet eivät juurikaan matkusta. Etelä-Euroopan kohteissa kesä jatkuu kuitenkin vielä pitkään ja tarjontaa sekä lennoista että hotellihuoneista on runsaasti.

Kesäsesongin ruuhkat Välimeren lomakohteissa alkavat olla jo laantuneet, ja tämä kaikki näkyy matalampina kuluttajahintoina. Kausivaihtelu asettaa onnelliseen asemaan ne, joilla on mahdollisuus lomailla ja hyödyntää edulliset matkahinnat vielä ennen kuin syyslomien alku ja perheiden paluu matkamarkkinoille nostavat tason takaisin vähintään tuplalukemiin tämänhetkisestä.

Viisi halvinta äkkilähtökohdetta juuri nyt:

Gazipasa, Turkki alk. 115 €, Tjäreborg
Antalya, Turkki alk. 135 €, Tjäreborg / alk. 140, € Finnmatkat
Samos, Kreikka alk. 160 €, Finnmatkat
Alanya, Turkki alk. 169 €, Detur
Bodrum, Turkki alk. 169 €, Detur

Hinnat sisältävät viikon matkan hotelleineen ja lentoineen. Lähtökaupunki Helsinki. Hinnat on haettu Rantapallon äkkilähtöhaulla 7.9.2015. Mukana vertailussa ovat kaikkien matkatoimistojen äkkilähdöt. Tarjonta ja hinnat voivat vaihdella hyvin nopeasti - tarkista ajankohtainen tilanne osoitteesta http://www.rantapallo.fi/akkilahdot/.

Kuva:

Kuvankaappaus Rantapallo.fi:n äkkilähtöhausta 7.9.2015

Lisää aiheeseen liittyvää kuvitusta ladattavissa osoitteessa www.rantapallo.fi/lehdisto

Lisätiedot:

Rantapallo Oy
Riikka Krenn, päätoimittaja
riikka.krenn@rantapallo.fi

www.rantapallo.fi/akkilahdot

Suomen luetuin matkailusivusto Rantapallo.fi tarjoaa kaikki matkailijan verkkopalvelut yhdessä osoitteessa: kohdeoppaat, matkavinkit, alan uutiset, matkablogit sekä monipuoliset matkahaut. http://www.rantapallo.fi