Etusivu » Tiedotteet » Matkailu » Adoben tutkimus: yrityksillä kehitettävää asiakaskokemuksensa rakentamisessa

Adobe

Adoben tutkimus: yrityksillä kehitettävää asiakaskokemuksensa rakentamisessa

Julkaistu: 16.03.2016 klo 14:32
Julkaisija: Adobe

16. maaliskuuta 2016
Lehdistötiedote

Asiakaskokemukseen panostetaan nykyään entistä enemmän, mutta vain 44 prosentilla yrityksistä on riittävät resurssit sekä tarvittavaa osaamista hyvän asiakaskokemuksen varmistamiseen. Palvelujen digitalisoitumisen myötä tämä aiheuttaa suuria ongelmia yrityksille esimerkiksi hotellialla, jossa myös kilpailu on kovaa.

Kuluttajat siirtyvät enenevässä määrin digitaalisiin ja mobiileihin palveluihin ja odottavat asiakaskokemuksiltaan entistä enemmän. Kuitenkin vain 44 prosentilla yrityksistä on tarvittavaa osaamista hyvän asiakaskokemuksen luomiseen. Vain 37 prosentilla yrityksistä prosessit ja työnkulku ovat sellaiset, että niiden tuloksena saadaan aikaan parempia asiakaskokemuksia ja siten kilpailuetua.

Tiedot käyvät ilmi kvartaaleittain julkaistavasta Ecoconsultancyn Adoben tilauksesta tekemästä Quarterly Digital Intelligence Briefing tutkimuksesta. Kyselyyn vastasi 2 252 sähköisen markkinoinnin ammattilaista, joista 44 % työskentelee yrityksissä ja 56 % toimistoissa tai konsulttiyrityksissä.

Asiakaskokemukset ovat myös aiheena tänään järjestettävässä Adobe Briefing Day:ssä Tukholmassa. Yhtenä asiakasesimerkkinä tilaisuudessa on Pohjoismaissa toimiva Nordic Choice Hotels, joka on panostanut asiakaspalvelun paikallisuuteen. 80 % ketjun hotelleista vastaa TripAdvisorin kautta tuleviin kyselyihin paikallisessa hotellissa aiempaan 48 % verrattuna. Kehittämisen tuloksena asiakaskokemus on yksilöllinen ja vastaa myös hotellissa saatua kokemusta.

Lisätietoja tutkimuksesta:

Lisätietoja antavat:

Adobe Systems Nordic
Jes Schyum
jes.schyum@adobe.com

Hill+Knowlton Strategies
Anitta Pirnes
anitta.pirnes@hkstrategies.com

Adobe Systems
Adobe muuttaa maailmaa digitaalisilla kokemuksilla. www.adobe.com/fi

© 2016 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe and the Adobe logo are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.