Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Tervetuloa koulutuskiertueelle Oulussa 5.10.–8.10.2015

Tervetuloa koulutuskiertueelle Oulussa 5.10.–8.10.2015

Kutsu.
Julkaistu: 05.10.2015 klo 10:45
Julkaisija: Studentum.fi

VANHEMMAT EIVÄT TUPUTA LAPSILLENSA OMAA AMMATTIAAN

Studentum.fi-koulutussivuston teettämän tutkimuksen mukaan vanhemmat eivät halua lastensa tekevän koulutusvalintaansa oman ammattinsa mukaisesti. Näin ollen ei olekaan automaattisesti selvää, että esimerkiksi lääkärin lapsista tulisi aina lääkäreitä. Nuoria kannustetaankin hakeutumaan omille suosikkialoilleen. Ja nuoret tottelevat: jopa 83 prosenttia kuuntelee sydämensä ääntä, sillä ammatinvalinnassa merkitsee eniten oma kiinnostus. Esimerkiksi kaverien valinnoilla tai opiskelukaupungilla ei puolestaan ole juurikaan vaikutusta päätökseen.

Tutkimus koulutukseen hakeutumisesta toteutettiin keväällä 2015. Tutkimukseen vastasi 1 271 alle 21-vuotiasta nuorta.

Koulutuskiertue sammuttamaan tiedonjanoa Oulussa

Jo neljännen kerran järjestettävä Studentum Roadshow -koulutuskiertue starttasi jälleen lokakuun alussa. Kiertueen ideana on tarjota nuorille apua koulutukseen liittyvissä ongelmissa ja auttaa heitä kysymyksessä: ”Mikä minusta tulee isona?”.

”Kiertueen aikana nuorelle selvitetään vaihtoehtoja, mitä omilla kiinnostuksen kohteilla voi oikein tehdä. Aina ei tarvitse lähteä siihen ilmeisimpään”, toteaa kiertueen projektivastaava Maija Salminen.

Ympäri Suomen kiertävä koulutuskiertue vierailee noin 45 lukiossa, neljillä koulutusmessuilla ja kolmessa varuskunnassa.

Mahdollisuus haastatteluihin Oulussa:

Aika: Maanantai 5.10., klo. 9.30–13.15
Paikka: Oulun Suomalaisen Yhteiskoulun lukio (Maunonkatu 1, 90100 Oulu)

Aika: Tiistai 6.10., klo. 9.30–13.15
Paikka: Oulun lyseon lukio (Kajaaninkatu 3, 90100 Oulu)

Aika: Keskiviikko 7.10., klo. 9.00–17.00
Aika: Torstai 8.10., klo. 9.00–16.00
Paikka: Eteenpäin-messut (Ouluhalli, Ouluhallintie 20, 90130 Oulu)

Piia Sillanpää
Roadshow-työntekijä

Elisa Tanskanen
Roadshow-työntekijä
Studentum.fi

Lisätietoja Studentum Roadshow -koulutuskiertueesta:

Maija Salminen
Projektivastaava
Puh: 09-856 715 54
Studentum.fi

Studentum.fi-koulutussivustolla käyttäjä voi vertailla eri koulutusvaihtoehtoja koulutusalan, koulutustyypin tai paikkakunnan mukaan. Tuomme koulutusvaihtoehtoja tarjoavat oppilaitokset lähelle tulevaa opiskelijaa, sillä kiinnostuneet voivat lähettää sivustolla yhteydenottopyynnön ja kohdistaa sen suoraan kiinnostavalle oppilaitokselle. Tavoitamme kuukausittain noin 160 000 koulutusta etsivää nuorta ja aikuista ja hakupalvelustamme löytyy tällä hetkellä noin 3500 koulutusta.