Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassa alentaa jälleen jäsenmaksua

Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassa

Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassa alentaa jälleen jäsenmaksua

Julkaistu: 25.10.2011 klo 14:35
Julkaisija: Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassa

Yrittäjät pääsevät ensi vuonna pienemmällä työttömyyskassan maksulla, sillä Suomen suurin yrittäjien työttömyyskassa SYT-kassa alentaa jäsenmaksuaan. Alimmillaan työttömyyskassan jäsenmaksu on ensi vuoden alussa 50,32 euroa vuodessa.

SYT-kassa on voinut alentaa jäsenmaksuaan jo useana vuonna peräkkäin, sillä sen jäsenmäärä ja talous ovat kehittyneet myönteisesti. Tämän vuoden alussa jäsenmaksu aleni peräti 26 %.

Vuosimaksun suuruus v. 2012 on 1,85 % työttömyysvakuutuksen perusteeksi valitun työtulon 5.800 euroa ylittäväs­tä osasta 25.000 euron työtuloon saakka ja sen ylimenevältä osalta 1,5 %. Jäsenmaksu on täysin vähennyskelpoinen henkilökohtaisessa verotuksessa.

Jäsenmaksun alennus tuli mahdolliseksi jälleen sekä kassan hyvän talouskehityksen että pienen työttömyyden vuoksi. Yrittäjien työttömyys on pysynyt jo pitkään noin kolmessa prosentissa. Jäsenmaksun vahvistaa Finanssivalvonta.

SYT -kassa on saanut tänä vuonnakin merkittävästi uusia jäseniä ja kokonaisjäsenmäärä on jo lähes 20 000.  Yrittäjäin työttömyyskassaan voi liittyä jokainen yrittäjä, jonka lakisääteisen eläkevakuutuksen (YEL,TyEL tai MYEL) vahvistettu työtulo on vähintään 8 520 euroa vuodessa. Jos eläkevakuutusta ei ole tai se on edellä mainittua pienempi, kassaan ei voi liittyä.

Kassanjohtaja Merja Jokinen

puh. 050 596 6000, merja.jokinen@syt.fi

www.syt.fi

SYT -kassa Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassa (SYT-kassa) on suomalaisten yrittäjien vuonna 1995 perustama itsenäinen työttömyyskassa. Kassan tavoitteena on lisätä yrittäjien elämänlaatua ja turvallisuutta vapaaehtoisen työttömyysvakuutuksen avulla. Kassaan kuuluu tällä hetkellä yli 19 000 yrittäjää kaikilta toimialoilta ja kaikenkokoisista yrityksistä. Yrittäjäpuolella oman toimialaliiton tai järjestön jäsenyys ei takaa työttömyysturvaa. Yrittäjän täytyy hakeutua itse työttömyyskassan jäseneksi saadakseen työttömänä ansiosidonnaista päivärahaa. SYT-kassa maksaa työttömyysetuuksia keskimäärin 500 jäsenelleen kuukausittain. SYT-Kassan yleiset ehdot ja työttömyysturvan taso on määritelty työttömyyskassa- ja työttömyysturvalaeissa. SYT:n toimintaa valvoo Finanssivalvonta.