Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Raportti: Sähköpostista tullut tiedottamisen taitolaji

Mediaviikko.fi

Raportti: Sähköpostista tullut tiedottamisen taitolaji

Julkaistu: 24.10.2013 klo 14:15
Julkaisija: Mediaviikko.fi

Aktiivinen tiedottaminen lisää medianäkyvyyttä. Tämä ei ole yllättävää. Yllättävää on se, kuinka sähköpostin taitavasta käyttämisestä on tullut olennainen tekijä tiedotuksen onnistumiselle. Sähköposti on nyt suvereeni kanava tiedotuksessa. Hän, joka osaa kommunikoida ammattimaisesti sähköpostilla, saa viestinsä hyvin läpi myös mediassa.

Mediaviikko.fi on tehnyt laajan kyselyn yhdessä tiedotepalvelu ePressi.comin kanssa lehdistötiedotteiden käytöstä toimittajien työssä. Kyselyyn on vastannut 471 toimittajaa, jotka ovat lähettäneet myös yli 1300 kommenttia tiedottamiseen.

Kyselyssä oli mukana 18 kysymystä ja vapaat kommentit. Vastauksissa ilmeni esimerkiksi, että ylivoimaisesti lähes kaikki toimittajat haluavat vastaanottaa tiedotteet sähköpostiviestikenttään kirjoitettuna tekstinä eikä liitetiedostoina. Uutistoimiston toimittajiasta je televisiotoimittajista tätä mieltä ovat kaikki vastaajat 100-prosenttisesti.

Vastaajien kesken arvottiin 50 euron lahjakortti kirjakauppaan. Voittaja oli Jari Heino Turun Sanomista.

Tilaa raportti Mediaviikosta.

Lisätiedot:

Mediaviikko

Vastaava päätoimittaja
Paavo Vasala
paavo.vasala@wasala.fi
www.mediaviikko.fi

Mediaviikko.fi on median, viestinnän ja mainonnan taustoihin ja ajankohtaisiin asioihin erikoistunut verkkojulkaisu. Lukijoita on yli 20.000.