Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » Kiekkotähdet Ossi Väänänen ja Esa Pirnes kaukalosta Viasatin studiopöydän ääreen

Viasat

Julkaistu: 22.08.2016 klo 15:56
Julkaisija: Viasat

Viasatin vahva kiekkotietämys vahvistuu entisestään rautasella ammattitaidolla kun alkavalla kaudella katsoja pääsee kuulemaan myös Ossi Väänäsen ja Esa Pirneksen ajatuksia pelistä. Viasatin uudet kiekkoasiantuntijat siirtyvät studioon lähes suoraan kaukalosta.

Tänään KHL:llä käynnistyvä kiekkokausi tuo uusia tuulia myös Viasatin kiekkomiehitykseen. Uusina kasvoina kanavalla nähdään peräti kaksi juuri aktiivipeliuransa päättänyttä huippukiekkoilijaa. NHL-konkari Ossi Väänänen sekä taitosentterinä kaukaloissa mainetta niittänyt Esa Pirnes tullaan näkemään Viasatin studiolähetysten asiantuntijoina pitkin alkavaa kautta.

”Saamme kaksi erittäin kokenutta, sanavalmista ja juuri uransa lopettanutta kiekkoammattilaista osaksi studiolähetyksiä. Parempia kiinnityksiä tiimiimme olisi vaikeaa edes kuvitella. Luvassa on runsaasti sisäpiiritietoa, asiantuntemusta ja molemmat ovat tuoreita kasvoja tv-asiantuntijoina,” hehkuttaa Viasatin kiekkotuottaja Iiro Harjula.

Ossi Väänänen

Leijonista, NHL:stä, KHL:stä ja Liigasta tuttu suomalaispuolustaja päätti hienon uransa viime kauteen. Väänänen edusti urallaan Suomen maajoukkuetta useissa arvokisoissa saavuttaen muun muassa MM-kultaa ja olympiapronssia. Väänänen oli myös mukana edellisessä World Cupissa vuonna 2004, jolloin Suomi päätyi hienosti hopealle. Hienolle uralle mahtui myös lähes 500 NHL-ottelua.

Esa Pirnes

Taitavana ja tehokkaana keskushyökkääjänä suomalaiselle kiekkokansalle tutuksi tullut Esa Pirnes päätti kunnioitettavan kiekkouransa kaukalossa viime kevääseen ja SM-pronssiin Oulun Kärpissä.

Suomen pääsarjan lisäksi Pirnes takoi tehopisteitä myös Ruotsissa, Sveitsissä, NHL:ssä ja KHL:ssä. Pirneksellä on edelleen hallussa suomalaispelaajien yhden kauden piste-ennätys KHL:ssä (50 tehopistettä).  Pirnes edusti Suomea useissa arvokisoissa.

Lisätiedot:

Ville Klinga, vastaava tuottaja, Viasat Sport
ville.klinga@viasat.fi

Erika Miramo, Head of Marketing & PR, Viasat Finland
erika.miramo@viasat.fi

Modern Times Group (MTG) ja Viasat Finland Oy

Oy Viasat Finland Ab on osa kansainvälistä, neljässä maanosassa toimivaa Modern Times Group (MTG) mediakonsernia, johon kuuluu maksu- ja ilmaistelevisioita, radioita ja tuotantoyhtiöitä. MTG:n Viasat Broadcastingiin kuuluu ilmais- ja maksutelevisiokanavia, jotka ovat saatavilla Viasatin oman satelliitin kautta, televisiolähetysverkoissa (antenni, kaapeli, satelliitti ja IPTV) ja Internetissä. Modern Times Group on kasvuyritys ja se on listattu Tukholman Nasdaq OMX -pörssissä.

Suomessa Viasat lähettää kanavapakettejaan oman satelliitin kautta sekä kaapeli- ja laajakaista-tv- ja antenni tv -lähetyksinä. Suomessa Viasat aloitti lähetykset vuonna 1996. Lisätietoja www.viasat.fi