Etusivu » Tiedotteet » Markkinointi » BURGER KING® VALLOITTAA SAVON – AVAA RAVINTOLAN KUOPIOON

Restel Oy

BURGER KING® VALLOITTAA SAVON – AVAA RAVINTOLAN KUOPIOON

Julkaistu: 29.10.2015 klo 09:00
Julkaisija: Restel Oy

Hampurilaisketju BURGER KING® avaa loppuvuodesta uuden ravintolan Kuopioon kauppakeskus Matkukseen.  Suomen 19. BURGER KING® -ravintola on ensimmäinen laatuaan Kuopiossa ja koko Savossa.

Hampurilaisketjun rantautumista Savon sydämeen on odotettu alueella hartaasti. ”Olemme saaneet muun muassa Facebook-sivullamme lukuisia toiveita ravintolan avaamisesta Kuopioon. Olenkin todella tyytyväinen voidessani kertoa, että pian myös Savossa herkutellaan maailmankuuluilla WHOPPER®-hampurilaisilla ja muilla korkealaatuisilla tuotteillamme”, kertoo BURGER KING® -ketjun ketjujohtaja Mikko Mollberg.

Vuonna 1954 Yhdysvalloissa perustettu BURGER KING® on tunnettu liekillä grillatuista hampurilaisistaan, jotka valmistetaan aina asiakkaiden toiveiden mukaan tilauksesta. Maailman toiseksi suurin hampurilaisravintolaketju erottuu kilpailijoistaan myös juomapuolella. BURGER KING® -ravintoloissa virvoitusjuomia saa juoda niin paljon kuin haluaa, ja lisäksi ravintoloissa tarjoillaan myös olutta.

Kuopioon avattava BURGER KING® -ravintola työllistää noin 25 henkilöä. Kauppakeskus Matkus ottaa uuden ravintolatulokkaan avosylin vastaan. ”Olemme erittäin iloisia ja ylpeitä, että kansainvälinen BURGER KING® -brändi kokee Matkuksen houkuttelevana paikkana tulla uudelle markkina-alueelle. Se vahvistaa entisestään kauppakeskuksen erinomaista bränditarjontaa ja varsinkin ravintolatoimialaa”, iloitsee kauppakeskusjohtaja Miia Kautovaara.

Mikko Mollberg, ketjujohtaja BURGER KING®, Restel Fast Food Oy
Puh. 040 485 4227, mikko.mollberg@restel.fi

Hanne-Mari Ahonen, Brand Manager BURGER KING®, Restel Oy
Puh. 050 370 2423, hanne-mari.ahonen@restel.fi

Miia Kautovaara, kauppakeskusjohtaja Matkus Shopping Center
Puh. 040 541 0342, miia.kautovaara@ikea.com

Minna Karppinen, markkinointijohtaja Matkus Shopping Center
Puh. 0400 668 335, minna.karppinen@ikea.com

BURGER KING®

Vuonna 1954 perustettu BURGER KING® on maailman toiseksi suurin hampurilaisketju. BURGER KING® -ravintoloita on yli 13 000 ympäri maailmaa 88 maassa. Ravintolat palvelevat noin 11 miljoonaa asiakasta päivittäin. Noin 97 prosenttia BURGER KING® -ravintoloista on itsenäisesti franchise-sopimuksilla toimivien yrittäjien pyörittämiä ravintoloita, joista monet ovat vuosikymmeniä toimineita perheyrityksiä. Lisätietoa saatavilla osoitteessa www.burgerking.fi sekä myös Facebookissa ja Twitterissä.

RESTEL OY

Restel Oy on Suomen johtava hotelli- ja ravintola-alan yritys. Konserniin kuuluu noin 240 ravintolaa ja 48 hotellia.  Liikevaihto vuonna 2014 oli 386,2 M€. Yritys työllistää Suomessa yli 5 000 hotelli- ja ravintola-alan ammattilaista. Restelin hotelleja ovat kotimaiset Cumulus- ja Rantasipi-ketjut, Hotelli Seurahuone Helsinki, kansainväliset Holiday Inn -hotellit, Crowne Plaza Helsinki ja Hotel Indigo Helsinki-Boulevard. Ravintoloihin kuuluvat mm. Burger King®-, Rax Buffet-, HelmiSimpukka-, Grillsson-, Huviretki-, Martina-, Wanha Mestari-, Hemingway’s -ravintolat ja Tapahtumaravintolat.