Etusivu » Tiedotteet » Mainonta » TeleForum ry ja TNS Gallup Oy aloittavat mobiilisisältöpalveluiden markkinaseurannan

TNS Gallup Oy

Julkaistu: 22.06.2011 klo 11:40
Julkaisija: TNS Gallup Oy

TeleForum ry ja TNS Gallup Oy käynnistävät yhdessä mobiilisisältöpalveluiden markkinaseurannan. Markkinaseuranta tulee tuottamaan alan toimijoiden, markkinoijien, sisällöntuottajien ja median käyttöön tietoa sisältöpalveluiden markkinan koosta ja kehityksestä.

Suomalaisten matkapuhelinkäyttö lisääntyy ja monipuolistuu jatkuvasti. Samalla yleistyvät myös mobiilisisältöpalvelut, jotka muodostavat yhä merkittävämmän sektorin Suomessa. Mobiilisisältöpalveluilla tarkoitetaan puhelinverkon välityksellä matkapuhelimeen tai muuhun mobiilipäätelaitteeseen tilattavia ja tämän laitteen avulla käytettäviä palveluja. Niihin kuuluvat mm. soittoäänet, sääpalvelut, uutispalvelut, hakemistopalvelut ja äänestykset.

Mobiilisisältöpalveluiden markkinakokoa ei ole säännöllisesti seurattu aiemmin, vaikka kiinnostusta tällaiseen tietoon on ollut laajalti.”Erilaiset mobiilisisältöpalvelut ovat tunkeneet ihmisten arkeen viime vuosina. Päätelaitteiden kehittyminen on kiihdyttänyt myös sisältömarkkinoita. Markkinaseurannan avulla palveluntuottajat voivat kehittää palveluitaan entistä enemmän käyttäjälähtöisesti, ja näin saadaan entistä parempia palveluita markkinoille.", luonnehtii TeleForum ry:n toimitusjohtaja Ville Nurmi.

Nyt käynnistyvä markkinaseuranta tekee mobiilisisältöpalvelujen sektorista selkeästi mitattavan. Se antaa kattavan kuvan markkinan nykytilasta sekä kehityksestä euromääräisten myyntilukujen valossa. Tarjolla on tietoa sisältökategorioittain, laskutustyypeittäin ja estoluokittain. Mobiilisisältöpalveluiden myyntiluvut julkistetaan kerran vuodessa.

Teleforum ry on sähköisten sisältöjen ja palveluiden tuottajien edunvalvonta- ja yhteistyöjärjestö. Teleforum ry:n jäsenet edustavat sisällöntuotannon koko kirjoa perinteisistä puhelinpalveluista jatkuvasti monipuolistuviin mobiilipalveluihin ja internetiin.

TNS Gallup Oy on Suomen suurin markkinatutkimusyritys, jonka erityisosaamista on mm. digitaalisten palveluiden käytön ja markkinoiden seuranta.

Lisätietoja antavat:

TeleForum ry
Ville Nurmi, toimitusjohtaja
etunimi.sukunimi@teleforum-ry.fi

TNS Gallup Oy
Kirsti Leino, tutkimuskonsultti
Puh. (09) 613 500
etunimi.sukunimi@tnsglobal.com

TNS Gallup Oy auttaa löytämään kasvun mahdollisuudet. Muutamme tutkitun tiedon edelläkävijyydeksi. TNS on maailman johtava kyselytutkimuksiin perustuvan markkinainformaation tuottaja – osa WPP:n Kantar Groupia. DISCOVER – A changing world: New territories, new media, new opportunities. Kantar Media mahdollistaa monimedian maailmanlaajuisen tarkastelun printin, radion, television, internetin, elokuvan, mobiilin, sosiaalisen median ja ulkomainonnan tutkimisen kautta. Laaja-alainen medianäkemys - Intelligence, Audiences ja TGI & Custom.