Etusivu » Tiedotteet » Mainonta » Printtimedia sekä sähköinen media koetaan edelleen luotettaviksi ja ammattitaitoisiksi

TNS Gallup Oy

Julkaistu: 10.05.2011 klo 12:39
Julkaisija: TNS Gallup Oy

Mainostajat sekä mainos- ja mediatoimistotkin arvostavat edelleen puhtaasti mielikuvallisia tekijöitä mediayrityksen valinnassa, mutta myös niitä ominaisuuksia, joissa menestyminen on mitattavissa.

Mainostajat sekä toimistot korostavat luotettavuuden ja ammattitaidon lisäksi hyvää kohdistettavuutta

Mainostajien mielestä mediayrityksen tärkeimpiä valintakriteerejä ovat luotettavuus, ammattitaito, kiinnostavuus ja hyvä kohdistettavuus. Valinnassa mainostajat nostavat erittäin tärkeäksi myös hyvän maineen, hyvän peiton, hyvät myyntiehdot ja nykyaikaisuuden selkeästi mainos- ja mediatoimistoja useammin. Toimistoille tärkeimmiksi valintakriteereiksi nousevat luotettavuus ja ammattitaito sekä hyvin toimiva mediaympäristö sekä kiinnostavuus.

Mainosvälineryhmien mielikuvissa mainostajien ja toimistojen mielipiteet ovat sangen yhteneväiset. Printtimedioihin liitetään vahvimmin luotettavuus, ammattitaito ja hyvä maine, kun taas sähköisissä medioissa korostuvat hyvä peitto, ammattitaito, luotettavuus, hyvin toimiva media ja tarkka ajoitettavuus. Verkkomedia puolestaan profiloituu kehittymisen, nykyaikaisuuden, edelläkävijyyden ja kiinnostavuuden kautta. Se luo myös hyvin mahdollisuuksia erilaisten luovien ratkaisujen toteuttamiselle.

Kolmanneksella vuonna 2011 edellisvuotta suurempi mainosbudjetti

Mediatalojen yrityskuvatutkimuksen mukaan kolmanneksellä mainostajista on vuodelle 2011 edellisvuotta suurempi budjetti ja puolella budjetti on samansuuruinen.  Edellisvuoden tutkimuksen tapaan peräti kolme neljästä mainostajasta tulee kasvattamaan panostuksiaan edelleen verkkoon ja lähes joka toinen sähköpostimainontaan.

Tietoa tutkimuksesta

TNS Gallup on mitannut mediatalojen yrityskuvaa jo 1980-luvulta lähtien.  Tutkimus, jossa on mukana yli 20 mediataloa, selvittää yrityskuvan lisäksi myös mediavalintaan, kontakteihin ja myyntiedustajien toimintaan sekä eri mainosvälineisiin liittyviä asioita. Tutkimuksen tiedot kerättiin henkilökohtaisin haastatteluin tammi-maaliskuussa 2011, kohderyhmänä mainostajat sekä mainos- ja mediatoimistot.

TNS Gallup Oy
Päivi Laine, tutkimuspäällikkö
Puh. (09) 6135 0558, etunimi.sukunimi@tnsglobal.com
www.tns-gallup.fi

TNS Gallup Oy auttaa löytämään kasvun mahdollisuudet. Muutamme tutkitun tiedon edelläkävijyydeksi. TNS on maailman johtava kyselytutkimuksiin perustuvan markkinainformaation tuottaja – osa WPP:n Kantar Groupia. DISCOVER – A changing world: New territories, new media, new opportunities. Kantar Media mahdollistaa monimedian maailmanlaajuisen tarkastelun printin, radion, television, internetin, elokuvan, mobiilin, sosiaalisen median ja ulkomainonnan tutkimisen kautta. Laaja-alainen medianäkemys - Intelligence, Audiences ja TGI & Custom.