Etusivu » Tiedotteet » Mainonta » Milla Paloniemen näyttelyn avajaiset Papu Galleriassa, Mariankatu 24, Helsinki 31.8.2016 klo 17–19. Tervetuloa!

Arktinen Banaani

Kutsu.
Julkaistu: 25.08.2016 klo 09:15
Julkaisija: Arktinen Banaani

Milla Paloniemi: 112 osumaa – sarjakuvaryöpsähdyksiä

Milla Paloniemi on luonut Papu Galleriaan näyttelyn sarjakuvakirjansa 112 osumaasarjakuvataiteilijan päiväkirja originaalipiirroksista. Kirja pohjautuu hänen En vaan osaa! sarjakuvablogiinsa, jossa kovasti tekijää muistuttava Milla-hahmo purkaa tunteitaan hyvin vapautuneesti. Paloniemen sarjakuvat kertovat ihmissuhdesotkuista, rakkaudenkaipuusta, Tinderistä ja naiseudesta nyky-Suomessa.

Elämä ja ihmiset kolhivat, henki ja ruumis kokevat kovia. 112 osumaa – Sarjakuvataiteilijan päiväkirja näyttää, ettei tunteita voi padota kuin hetkeksi. Puroista kasvaa tsunameja, jotka paiskovat pientä ihmistä mielen mukaan. 112 osumaa on ryöpsähtelevä syöksy halki tunteiden risukasan. Kirjan päähenkilö Milla on nuori itsenäinen nainen, jonka elämä vaihtelee suuntaansa rivakkaan tahtiin.

Näyttelyn avajaisissa julkistetaan Sarjakuvaromaani 112 osumaa – Sarjakuvataiteilijan päiväkirja (Arktinen Banaani). Se sisältää vuoden mittaisen otoksen En vaan osaa! -blogin sarjoista. Maaliskuun 2015 ja kevään 2016 välisenä aikana Millalle ehti tapahtua paljon, henkilökohtaista rakennemuutosta myöten.

Milla Paloniemi

112 osumaa – Sarjakuvataitelijan päiväkirja

ISBN 978-952-270-307-1

340 sivua. Arktinen Banaani 2016.

Haastattelupyynnöt:

Milla Paloniemi, puh. 050 341 1788, norpatti@norpatti.fi

Arvostelukappaleet:

Arktinen Banaani, Vesa Kataisto, puh. 040 143 6221, vesa.kataisto@sarjakuva.com

Lisätiedot ja lehdistökuvat:

Hannele Salminen, puh. 045 138 8648, hannele.s.salminen@gmail.com ja Seppo Niiranen, puh. 050 592 1217, skn@pixmedia.net

Papu Galleria

Mariankatu 24, Kruununhaka (Helsinki), Papu Cafen yhteydessä | papugalleria.fi

Arktinen Banaani tunnetaan erityisesti sarjakuvajulkaisuistaan, joiden vahvinta kotimaista kärkeä edustavat B. Virtanen, Fingerpori ja Kamala luonto. Sarjakuvakirjoja yritys on myynyt yli kaksi miljoonaa kappaletta. Viime vuosina kustannustoiminta on laajentunut myös kauno- ja tietokirjallisuuteen.