Etusivu » Tiedotteet » Mainonta » Kysely: Digimarkkinointi lyö läpi Suomessa 2009, kuuntelutaito ostajan ykköstoive

Julkaistu: 03.12.2008 klo 12:41
Julkaisija:

Yhä lisääntynyt kuluttajien Internet-käyttö innostaa kotimaisia markkinointipäättäjiä kasvattamaan digitaalisen markkinointiviestinnän panostuksia koko markkinointikakusta. Markkinointiviestinnän päättäjätutkimuksen mukaan vuoden 2009 aikana seitsemän kymmenestä (75 %) päättäjästä aikoo lisätä digimarkkinointiaan edellisvuodesta. Voimakkaita panostusaikeita päättäjät näkevät myös viestintäsuunnittelussa (63 %) ja ulkoisessa sekä sisäisessä viestinnässä (54 %). Yllättäen vain neljä kymmenestä (43 %) aikoo kasvattaa budjettiaan perinteisessä mainonnassa.

Kotimaisten markkinointipäättäjien arvioita selvitettiin Markkinointiviestinnän viikolla 28.-29.10.2008 Viestintätoimisto Viisikko-Communica VCA:n toteuttamassa kyselyssä. Siihen vastasi yhteensä 324 julkishallinnon ja yksityisen sektorin markkinointiviestintäpalvelujen ostajaa, jotka hankkivat alan palveluita sekä viestintä- että mainostoimistoista.