Etusivu » Tiedotteet » Maatalous » Omakotiasujan lämmityslasku pienemmäksi hybriditekniikalla

TTS Työtehoseura

Omakotiasujan lämmityslasku pienemmäksi hybriditekniikalla

Kutsu.
Julkaistu: 08.04.2013 klo 16:07
Julkaisija: TTS Työtehoseura

Lehdistökutsu

08.04.2013

TTS testaa poistoilmalämpöpumpun ja aurinkokeräimen yhteiskäyttöä energiatehokkaassa pientalon lämmöntuotannossa ja järjestää aiheesta tiedotustilaisuuden, jossa testausympäristö on nähtävissä ja tutkimuksen asiantuntijat ovat paikalla.

Ajankohta:     16.04 2013, alkaen klo 13.00

Paikka:          Kiljavantie 6, rakennus 6, Nurmijärvi (Rajamäki)

Tervetuloa mukaan!

TTS Työtehoseura tutkii yhteistyössä Nibe Energy Systems:in kanssa aurinkoenergian hyödyntämistä poistoilmalämpöpumpun yhteydessä. Lämpöpumppu ottaa ulospuhallettavasta ilmasta lämpöä talteen ja toisaalta hyödyntää aurinkokeräimen tuottamaa lämpöä. Lämpöä voidaan jakaa takaisin lämmitykseen, lämpimään käyttöveteen sekä ilmanvaihtoon.

Tämä tutkimus on osa Suomessa, Virossa ja Latviassa toteutettavaa Ecohousing –projektia, jossa pyritään EU:n tavoitteiden mukaisesti säästämään energiaa ja korvaamaan fossiiliset energiamuodot erilaisilla uusiutuvilla energiamuodoilla. EcoHousing- projektissa kerätään kokemusperäistä ja tutkimustietoa erilaisten bioenergiaa käyttävien lämmityskattiloiden, tulisijojen ja aurinkokeräinten ominaisuuksista sekä niiden yhdistelemismahdollisuuksista.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen
TTS Työtehoseura

Tutkimusjohtaja

Anna-Maija Kirkkari, GSM 040 730 4667, anna-maija.kirkkari@tts.fi

TTS - Työtehoseura on valtakunnallinen koulutus-, tutkimus- ja kehittämisorganisaatio, joka kouluttaa vuosittain noin 8000 opiskelijaa eri alojen ammattilaisiksi. Koulutustoiminnan lisäksi TTS - Työtehoseura tutkii ja kehittää noin 100 vuosittaisen projektin avulla työmenetelmien toiminnallisuutta, tehokkuutta ja tuottavuutta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki