Etusivu » Tiedotteet » Maaseutu » Consultorilta Valtorille projektinhallintapalveluja

Consultor Finland Oy

Consultorilta Valtorille projektinhallintapalveluja

Julkaistu: 19.02.2015 klo 07:15
Julkaisija: Consultor Finland Oy

Consultor aloitti lokakuussa 2014 projektinhallintapalvelujen toimittamisen Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorille.  Valtori kilpailutti hankinnan Hanselin Teknisen IT-konsultoinnin hanke- ja projektinhallintapalvelujen osa-alueella.

Lain valtion yhteisten tieto- ja viestintäteknisten palvelujen järjestämisestä mukaan valtion virastojen ja laitosten perustietotekniikka- ja tietojärjestelmäpalveluihin liittyvät tehtävät ja toiminnot on siirrettävä Valtoriin kahden vuoden kuluessa lain voimaantulosta. Siirrot toteutetaan virastokohtaisina siirtoprojekteina.

Consultor toimittaa Valtorille hanke- ja projektijohtamisen ammattilaisia, jotka voivat syksyn 2014 ja vuoden 2015 aikana hoitaa siirtoprojekteihin liittyviä tehtäviä. Asiantuntijat toimivat Valtorin projekteissa siirtoprojektipäällikköinä sekä palveluryhmien vetäjinä.

Siirtoprojekteissa kartoitetaan siirtävien yksiköiden osalta tietohallinnon henkilöstö, toimittajasopimukset, omaisuus, projektit ja kustannukset. Tämän pohjalta määritellään, mikä osa edellä mainituista siirretään Valtoriin. Kullekin siirtoprojektille nimetään projektipäällikkö, joka vastaa siirtoprojektin toteutumisesta projektisuunnitelmassa määritellyllä tavalla ja aikataulussa. Siirtoprojektin jälkeen kyseisen siirtyneen yksikön siirtyvät palvelut tuotetaan yksiköstä siirtyneen henkilöstön toimesta. Valtorilla on omia  projektipäälliköitä, jotka vastaavat pääosasta siirtoprojekteista, mutta siirtojen samanaikaisuuden ja päällekkäisyyden vuoksi oma henkilöstö ei riitä ottamaan vastuuta kaikista toteutettavista siirtoprojekteista.

Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori tuottaa toimialariippumattomat ict-palvelut valtionhallinnolle. Se yhdistää palvelutuotannossaan itse tuottamaansa ja markkinoilta hankittua palvelua ja sovittaa palvelut valtionhallinnolle soveltuviksi.

Consultor Finland Oy
Markus Andersson
Puh. 040 754 4601

Consultor Finland Oy on vuonna 2004 perustettu suomalainen edelläkävijä verkostomaisen IT-projektinhallinnan ja teknisen konsultoinnin toimialueilla. Liikevaihtomme vuonna 2013 oli noin 6,8 MEur ja tuloksemme voitollinen. Asiakkainamme on julkisen ja yksityisen sektorin organisaatioita, joiden hankkeisiin osallistumme eri rooleissa. Consultorin tehtävä on varmistaa asiakkaille tärkeiden IT-projektien onnistuminen ja siten rakentaa reippaampaa, tehokkaampaa ja toimivampaa Suomea – asiakkaiden menestyksen siivittämänä.

www.consultor.fi

Tiina Härjämäki