Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Suvi Rihtniemi Paikallisliikenneliiton uudeksi puheenjohtajaksi

HSL Helsingin seudun liikenne

Suvi Rihtniemi Paikallisliikenneliiton uudeksi puheenjohtajaksi

Julkaistu: 27.03.2012 klo 08:00
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

Suomen Paikallisliikenneliitto ry:n vuosikokouksessa 22.3. valittiin liiton uusi hallitus. Hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi valittiin HSL:n toimitusjohtaja Suvi Rihtniemi ja varapuheenjohtajaksi Sirpa Korte Turun joukkoliikennetoimistosta. Kaiken kaikkiaan hallituksessa on 9 jäsentä. Ennen Rihtniemeä PLL ry:n puheenjohtajana toimi HKL:n toimitusjohtaja Matti Lahdenranta.

”Joukkoliikenteen merkitys pääkaupunkiseudulla on keskeinen maankäytön, asumisen ja liikenteen yhteensovittamisessa. Sen merkitys kasvaa kovaa vauhtia myös muissa kaupungeissa. On hienoa olla mukana kehittämässä joukkoliikennettä valtakunnallisesti sekä Paikallisliikenneliittoa sen tärkeimpänä edunvalvojana”, Rihtniemi sanoo.

Ohessa lista hallituksen kokoonpanosta:

Varsinainen jäsen (suluissa varajäsen)
Matti Lahdenranta HKL (Pekka Sirviö HKL)
Pekka Pirhonen TKL (Ilkka Ala-Maakala TKL)
Antti Korhonen VR Lähiliikenne (Teppo Sotavalta VR Lähiliikenne)
Simo Andersson Oy Andersson Ab (Markku Hermonen Porin Linjat Oy)
Martti Paunu Väinö Paunu Oy (Terhi Penttilä Länsilinjat Oy)
Suvi Rihtniemi pj. HSL (Pirkko Lento HSL)
Reijo Mäkinen HSL (Arttu Kuukankorpi HSL)
Mika Periviita Tampereen JL-tsto (Juha-Pekka Häyrynen Tampereen JL-tsto)
Sirpa Korte vpj. Turun JL-tsto (Timo Ahokanto Turun JL-tsto)

Suomen Paikallisliikenneliitto ry. on kaupunkien joukkoliikenteen yhteistyö- ja etujärjestö. Liiton tärkeimmät toiminta-alueet ovat vaikuttaminen julkiseen valtaan päin paikallisliikenteen kannalta tärkeissä kysymyksissä sekä joukkoliikennetietouden ja ammattitaidon syventäminen.  Paikallisliikenneliiton jäsenet ovat liikenteenharjoittajia; liikennelaitoksia, kunnallisia ja yksityisiä linja-autoyrityksiä, VR Osakeyhtiön lähiliikenne, Helsingin seudun liikenne (HSL) sekä Tampereen ja Turun joukkoliikenneyksiköt.

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista.Yhteystietoja medialle http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.