Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Suomen ja Japanin välistä lentoliikennettä vapautetaan

Trafi

Suomen ja Japanin välistä lentoliikennettä vapautetaan

Julkaistu: 11.06.2012 klo 13:30
Julkaisija: Trafi

Suomen ja Japanin välisten lentoliikenneneuvottelujen tuloksena lentoasemia ja lentojen määriä koskevat rajoitukset valtaosin poistuvat. Vain Tokion kahdelle lentokentälle jää vielä rajoituksia.

Maiden välillä voi tästä lähtien harjoittaa lentoliikennettä rajoituksetta miltä tahansa kansainvälisen liikenteen lentoasemalta lukuun ottamatta Tokion kahta lentoasemaa. Suomalaiset lentoyhtiöt hyötyvät rajoitusten poistamisen ansiosta, kun lentokohteiden ja lentovuorojen määrää voidaan kasvattaa nykyisestä.

Nykyisellään Finnair liikennöi päivittäin Helsinki-Vantaalta Tokioon, Osakaan ja Nagoyaan.  Osakaa ja Nagoyaa tähän asti koskeneet lentomäärien rajoitukset poistuvat nyt.  Tokion ruuhkaisella Naritan lentoasemalla määrälliset rajoitukset poistuvat kesäkauden 2013 alussa.

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafin ylijohtaja, ilmailujohtaja Pekka Henttu allekirjoitti Suomen puolesta Suomen ja Japanin välisen neuvottelu­pöytäkirjan maiden välisistä lentoliikenneoikeuksista perjantaina 8. kesäkuuta 2012.

Trafi:
johtava asiantuntija Matti Tupamäki, puh. 020 618 6127, matti.tupamäki(at)trafi.fi
Liikenne- ja viestintäministeriö:
neuvotteleva virkamies Risto Saari, puh. 040 829 8132, risto.saari(at)lvm.fi

Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi kehittää aktiivisesti liikennejärjestelmän turvallisuutta, edistää liikenteen ympäristöystävällisyyttä ja vastaa liikennejärjestelmän viranomaistehtävistä. www.trafi.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki