Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Ratatyöt vaikuttavat rantaradan junaliikenteeseen kesä-heinäkuussa

VR Group

Ratatyöt vaikuttavat rantaradan junaliikenteeseen kesä-heinäkuussa

Julkaistu: 05.06.2014 klo 13:33
Julkaisija: VR Group

Helsingin ja Turun välillä tehdään ratatöitä kesäkuun puolestavälistä heinäkuun puoleenväliin saakka. VR korvaa lähi- ja kaukojunavuoroja linja-autokuljetuksilla liikennekatkojen aikana. Ratatöistä vastaa Liikennevirasto.

Rantaradalla kulkevia InterCity2-junia ja lähiliikenteen Y-junia korvataan linja-autoilla 16.6.–13.7. välisenä aikana. Kaukoliikenteen junien kulussa on myös muita yksittäisiä poikkeuksia. Helsingin ja Karjaan välillä on paljon junia korvaavia linja-autokuljetuksia kahtena kesälauantaina.

• InterCity2-juna, joka lähtee tavallisesti klo 5.20 Helsingistä Turun satamaan, korvataan arkipäivisin linja-autolla 17.6.–13.7. Maanantaina 7.7. juna kulkee normaalisti.
  • InterCity2-juna, joka lähtee normaalisti klo 23.02 Helsingistä Turkuun, korvataan päivittäin linja-autolla 16.6.–13.7. Viikonloppuna 4.7.–6.7. juna kulkee normaalisti.
  • Y-juna, joka lähtee tavallisesti klo 5.32 Karjaalta Kirkkonummelle, korvataan linja-autolla arkipäivisin 17.6.–13.7.
  • Lauantaina 28.6. ja 12.7. kaikki kaukoliikenteen junat Helsingin ja Karjaan välillä sekä lähijunat Kirkkonummen ja Karjaan välillä korvataan linja-autoilla.

Matkustajien on hyvä huomioida, että korvaavat linja-autot noudattavat juna-aikatauluista poikkeavia aikatauluja. Myös pysähdyspaikoissa on eroja. Linja-autoissa myydään taajamajunalippuja, ja niissä kelpaavat kaikki VR:n voimassa olevat kaukoliikenteen matkaliput. Busseissa voi kuljettaa vain käsimatkatavaroita.

Lisätietoja liikenteen poikkeusjärjestelyistä ja korvaavien kuljetusten aikatauluista saa VR:n internetsivuilta, asemien lipunmyynneistä sekä VR Asiakaspalvelusta numerosta 0600 41 900 (1,99 e/puhelu + pvm). Tiedot päivittyvät myös verkkosivujen matkahakuun.

VR Group on monipuolinen, ympäristöystävällinen ja vastuullisesti toimiva matkustuksen, logistiikan ja infrarakentamisen palveluyritys. Konsernissa työskentelee yli 10 000 ammattilaista. VR Group toimii pääasiassa Suomessa, mutta sillä on toimintaa myös ulkomailla, erityisesti Venäjällä ja Ruotsissa.

VR Groupin uutishuone

Yhteystiedot VR Groupin viestintään