Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Postilta uusi lähialuepalvelu: pakettiautomaatilla pilotoidaan vertaiskauppaan uudenlaista tavaran vaihtotapaa

Posti Group

Julkaistu: 13.04.2016 klo 09:26
Julkaisija: Posti Group

Kuluttajien välisessä vertaiskaupassa ostaja ja myyjä kohtaavat usein verkossa, esimerkiksi oman asuinalueen Facebook-kirppisryhmässä. Posti pilotoi nyt Lähilokero-palvelua, jossa pakettiautomaatti toimii tavaran vaihtopisteenä. Tällä ratkaistaan vertaiskauppaan liittyvä tapaamisen hankaluus.

– Ostajan ja myyjän ei tarvitse sovittaa aikataulujaan yhteen, kun tavaran voi noutaa pakettiautomaatin lokerosta. Posti ei kuljeta tavaraa, vaan pakettiautomaatin lokero toimii edullisena säilytys- ja noutopaikkana, Postin liiketoimintajohtaja Saara Pietilä kertoo.

Asiakas voi varata Lähilokeron Postin verkkopalvelussa, ja lokeron saa käyttöön kolmella eurolla. Lähilokero-palvelua pilotoidaan toukokuun loppuun asti kahdeksassa pakettiautomaatissa Lauttasaaressa, Kalliossa, Vallilassa, Käpylässä, Kannelmäessä ja Tapiolassa.

– Valitsimme pilottiin pakettiautomaatit, joiden alueella toimii aktiivisia kirppisryhmiä. Yhtä lailla Lähilokeroa voi käyttää muuhunkin, esimerkiksi jos täytyy antaa avaimet toiselle, muttei ehdi tavata, Pietilä jatkaa.

Lähilokero-palvelu ostetaan verkossa posti.fi/lahilokero –sivustolla, josta saa sähköpostiin asiointikoodin pakettiautomaatille. Koodi näppäillään pakettiautomaattiin, ja tavara jätetään avautuvaan lokeroon. Tavaran voi jättää lokeroon esimerkiksi pussissa sen kummemmin pakkaamatta, koska tavara ei lähde pakettilajitteluun. Vastaanottaja saa tekstiviestinä lokerokoodin samalle pakettiautomaatille, hän voi noutaa tavaran viikon sisällä silloin, kun hänelle sopii.

Postin pakettiautomaatteja pidetään helppoudessa, nopeudessa ja aukioloajoissa maan parhaimpina pakettien noutopaikkoina. Lähilokero-palvelu tuo pakettiautomaateille uudenlaisen käyttötavan. Posti kerää pilotin aikana käyttäjiltä palautetta palvelun kehittämiseksi asiakastarpeen mukaan.

Lähilokeroa voi käyttää näissä Postin pakettiautomaateissa, pilotti kestää toukokuun loppuun asti:

Pakettiautomaatti, K-Supermarket Lauttasaari

Kiviaidankatu 2, 00215 HELSINKI

Pakettiautomaatti, S-market Itälahdenkatu

Itälahdenkatu 27, 00215 HELSINKI

Pakettiautomaatti, Prisma Kannelmäki

Kantelettarentie 1, 00425 HELSINKI

Pakettiautomaatti, S-market Vallila

Aleksis Kiven katu 11, 00515 HELSINKI

Pakettiautomaatti, S-Market Hakaniemi (Elanto)

Siltasaarenkatu 6-10, 00535 HELSINKI

Pakettiautomaatti, K-market Masurkka

Käpyläntie 8, 00605 HELSINKI

Pakettiautomaatti, K-supermarket, Mustapekka

Mäkitorpantie 1, 00625 HELSINKI

Pakettiautomaatti, Stockmann Tapiola

Länsituulentie 5, 02105 ESPOO

Lisätietoja medialle:
Postin MediaDeks, puh. 020 452 3366 (ma-pe klo 9.00–16.30)

Posti Group on ensisijainen valintasi postin, logistiikan ja verkkokaupan palveluissa. Huolehdimme kaupankäynnin ja arjen sujuvuudesta yhdeksässä maassa. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 1 650 miljoonaa euroa. Palvelemme asiakkaitamme Suomessa Posti-nimellä ja muissa maissa Itella-nimellä noin 22 000 ammattilaisen voimin. Kaikki palvelumme Suomessa ovat hiilineutraaleja. www.posti.com.