Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Muutoksia junien kulkuun juhannuksena

VR Group

Muutoksia junien kulkuun juhannuksena

Julkaistu: 04.06.2015 klo 10:58
Julkaisija: VR Group

Juhannus vaikuttaa lähi- ja kaukojunien aikatauluihin. Keskikesän juhlan aikaan liikenteessä on myös poikkeusjärjestelyjä ratatöiden vuoksi. Junatarjontaan tulee joitakin muutoksia 15. kesäkuuta.

Juhannuksena kauko- ja lähijunat kulkevat pääsääntöisesti seuraavasti:

• Torstaina 18.6. on perjantaiaikataulut
  • Juhannusaattona 19.6. ajetaan lauantaiaikataulujen mukaan
  • Juhannuspäivänä 20.6. on sunnuntaiaikataulut. Juhannuspäivän iltana pääkaupunkisedun lähiliikenteessä kulkee joitakin lisävuoroja

Linja-autot korvaavat junia ratatöiden takia

Kaukoliikenteessä on poikkeusjärjestelyjä juhannuksena, koska Liikennevirasto kunnostaa rataverkkoa eri puolilla maata. Osa junavuoroista on peruttu ja osa korvataan linja-autoilla seuraavilla rataosuuksilla: Seinäjoki–Oulu, Ylivieska–Iisalmi, Kajaani–Oulu, Turku–Toijala ja Kuopio–Siilinjärvi.

VR:n verkkosivuilta löytyy lisätietoja junaliikenteeseen vaikuttavista ratatöistä ja korvaavista kuljetuksista

Kaukojunavuoroihin muutoksia 15. kesäkuuta

Kaukoliikenteen junatarjontaan tulee jonkin verran muutoksia 15.6.–9.8. työ- ja liikematkustuksen kausiluontoisen vähenemisen vuoksi. Osa junavuoroista jää kesän ajaksi tauolle, vaunu- ja paikkamääriin tulee muutoksia ja viisi vähän kysyttyä junavuoroa poistuu liikenteestä pysyvästi. Tutustu aiemmin lähetettyyn tiedotteeseen 15.6. voimaan tulevista muutoksista

Juhannuksen aikatauluja, ratatöiden aiheuttamia poikkeusjärjestelyjä sekä junatarjonnan muutoksia koskevat tiedot päivittyvät VR:n verkkosivujen matkahakuun. Lisätietoja voi kysyä myös asemien lipunmyynneistä sekä VR Asiakaspalvelusta

VR Group on monipuolinen, ympäristöystävällinen ja vastuullisesti toimiva matkustuksen, logistiikan ja infran palveluyritys. Konsernissa työskentelee noin 9 000 ammattilaista. VR Group toimii pääasiassa Suomessa, mutta sillä on toimintaa myös ulkomailla, erityisesti Venäjällä ja Ruotsissa.