Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Keskustassa poikkeusreittejä viikonloppuna 21. - 22.4.

HSL Helsingin seudun liikenne

Keskustassa poikkeusreittejä viikonloppuna 21. - 22.4.

Julkaistu: 18.04.2012 klo 10:50
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

Raitiolinjat 3B, 3T, 6 ja 9 sekä bussit 20 ja 20N ovat poikkeusreiteillä lauantaina ja sunnuntaina 21. - 22.4. Bulevardilla tehtävän putkityön vuoksi. Poikkeusjärjestelyt kestävät sunnuntain liikenteen loppuun asti.

Raitiovaunua korvaava bussi 6X ajaa Rautatientorin itälaidalta Mikonkadulta Hietalahteen reittiä Mannerheimintie – Erottajankatu – Uudenmaankatu – Yrjönkatu – Bulevardi – Hietalahdenkatu – Kalevankatu. Päätepysäkkinä on Hietalahdenrannassa sijaitseva Hietalahti-bussipysäkki (1168). Rautatientorin suuntaan bussi 6X ajaa samaa reittiä Bulevardin, Yrjönkadun ja Erottajankadun kautta.

Raitiolinja 3T ajaa normaalia reittiään Kampista Kaivopuistoon, mutta jatkaa sieltä linjan 1A päätepysäkille Pursimiehenkadulle ja samaa reittiä takaisin normaalireitilleen.

Raitiolinja 3B kääntyy Hakaniemestä päin ajaessaan Liisankadulle, jatkaa Kauppatorilta raitiolinjan 1A päätepysäkille Pursimiehenkadulle ja palaa samaa reittiä Hakaniemeen.

Raitiolinjat 6 ja 9 ajavat Hakaniemestä Kruununhaan kautta Aleksanterinkadulle ja edelleen Mannerheimintietä omalle reitilleen Kaivokadulle.

Bussilinjat 20 ja 20N ajavat poikkeusreittiä ainoastaan Lauttasaaren suuntaan. Ne kiertävät Erottajalta Erottajankadun, Uudenmaankadun ja Yrjönkadun kautta Bulevardille.

Poikkeusreitit kartalla

Lisätiedot: suunnitteluavustaja Janne Peltola, puh. 040 161 2149

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista.Yhteystietoja medialle http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.