Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Kehärata uudistaa junaliikennettä

VR Group

Kehärata uudistaa junaliikennettä

Julkaistu: 17.06.2015 klo 14:06
Julkaisija: VR Group

Kehäradan liikenne alkaa 1.7. Uusi kaupunkirata yhdistää Vantaankosken radan ja pääradan toisiinsa ja tuo uusia mahdollisuuksia junamatkustamiseen. Kaukoliikenneliput lentoasemalle ovat jo myynnissä.

Kauan odotettu Kehärata aukeaa heinäkuun ensimmäisenä päivänä. Kehäradan ja kaukoliikenteen junien ansiosta joka puolelta Suomea pääsee nyt junalla Helsingin lentoasemalle. Uudet Flirt-junat ja sujuvat vaihtoyhteydet tekevät junamatkustamisesta entistä helpompaa ja kätevämpää.

Kehärata tuo 1.7. alkaen uudistuksia lähiliikennejunien aikatauluihin.

Kaukoliikenteen junilla lentoasemalle ilman lisämaksua

Kehäradan avautumisen myötä kaukoliikenteen junalipulla pääsee matkustamaan Helsingin lentoasemalle asti ilman lisähintaa. Ostaessasi kaukoliikennelippua, valitse pääteasemaksi lähiliikenteen asema, esimerkiksi Helsinki Lentoasema. Vaihtoaika lähiliikennejuniin on 80 minuuttia ennen ja jälkeen kaukoliikennematkan. Lippuja voi ostaa kaikista VR:n myyntikanavista.

Hyvät yhteydet ja vaihtomahdollisuudet mahdollistavat matkan Lahdesta lentoasemalle nopeimmillaan alle tunnissa ja Tampereelta 1,5 tunnissa. Lappeenrannasta Helsingin lentoasemalle parhaimmillaan kahdessa tunnissa.

Lentoasemalle pääsee 1.-9.7. Aviapoliksen asemalle vievällä junalla. Aviapoliksen aseman ja lentokentän terminaalien välille järjestetään maksuton bussikuljetus.

Tietoa Kehäradan liikenteestä

Kehärataa liikennöivät I- ja P-juna. Päiväsaikaan junien vuoroväli on 10 minuuttia.

Kehäradan ensimmäinen juna lähtee Helsingistä 1.7. kello 3.59.

Uusia aikatauluja ja junatarjonnan muutoksia koskevat tiedot päivittyvät osoitteeseen VR.fi. Lisätietoja voi kysyä myös asemien lipunmyynneistä sekä VR Asiakaspalvelusta. Lisätietoja Kehäradasta antavat VR:n verkkosivut sekä Liikennevirasto ja HSL.

VR Group on monipuolinen, ympäristöystävällinen ja vastuullisesti toimiva matkustuksen, logistiikan ja infran palveluyritys. Konsernissa työskentelee noin 9 000 ammattilaista. VR Group toimii pääasiassa Suomessa, mutta sillä on toimintaa myös ulkomailla, erityisesti Venäjällä ja Ruotsissa.