Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » HSL:n hallituksen päätökset 13.3.2012

HSL Helsingin seudun liikenne

HSL:n hallituksen päätökset 13.3.2012

Julkaistu: 13.03.2012 klo 11:17
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

Esityslistatekstit ovat luettavissa täältä.

Liikennöinnin tilaaminen suorahankintana Veolialta
Hallitus päätti, että HSL tilaa linjojen 452, 453, 400N ja 516 liikenteestä sen osuuden, joka on määritelty alihankintana hoidettavaksi, suorahankintana Veolia Transport Oy:ltä. Hankinta on ehdoiltaan ja hinnoiltaan vuonna 2009 tehtyjen sopimusten mukainen.

Oikaisuvaatimukset HSL:n hallituksen päätökseen koskien Etelä-Helsingin linjastosuunnitelmaa ja liikennöintisuunnitelmaa 2012-2013
Hallitus päätti, että oikaisuvaatimukset eivät anna aihetta hallituksen päätösten muuttamiseen.

Bussiliikenteen ympäristöbonus
Hallitus hyväksyi mallin, jolla HSL hyvittää jäteperäisten biopolttoaineiden käytöllä ja muilla erillistoimilla saavutetun hiukkaspäästöjen vähenemän linja-autojen sopimusliikenteessä. Ympäristöbonus päätetään erikseen ja kilpailutetaan vuosittain. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esitykseen.

Joukkoliikenteen pienkohteiden rakentaminen jäsenkunnissa
Hallitus esitti Keravalle, Espoolle, Kirkkonummelle, Sipoolle vuosille 2013-2015 määrärahat joukkoliikenteen pienkohteisiin sekä Helsingille ja Vantaalle vuodelle 2013 esityslistan mukaisesti.

Kevätyhtymäkokous
Hallitus päätti kutsua kevätyhtymäkokouksen koolle 29.5.2012 klo 11 HSL:n toimitiloihin Opastinsilta 6:een esityslistassa mainittujen asioiden käsittelyä varten. Linkki esitykseen.

HSL:n jäsenyys Asiakkuusmarkkinointiliitto ry:ssä
Hallitus päätti, että HSL liittyy Asiakkuusmarkkinointiliitto ry:n jäseneksi. Linkki esitykseen.

Espoon joukkoliikenteen luotettavuuden kehittämisohjelma
HSL laatii parhaillaan Helsingin seudun joukkoliikenteen luotettavuusohjelmaa ja Espoon linja-autoliikenteen luotettavuuden kehittäminen on osa tätä ohjelmaa. Työssä on noussut esiin kolme suurempaa kokonaisuutta, joissa joukkoliikenteen sujuvoittaminen vaatii kokonaisvaltaista suunnittelua: Turuntie, Länsiväylä ja joukkoliikenteen valoetuudet. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esitykseen.

Toimitusjohtaja Suvi Rihtniemi, p. 0505658884, suvi.rihtniemi@hsl.fi
Viestintäjohtaja Mari Flink, p.0407150440, mari.flink@hsl.fi

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista.Yhteystietoja medialle http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.