Etusivu » Tiedotteet » Logistiikka ja liikenne » Bussit 99V ja 99M korvaavat metron sunnuntaina 15.1. aamupäivällä

HSL Helsingin seudun liikenne

Bussit 99V ja 99M korvaavat metron sunnuntaina 15.1. aamupäivällä

Julkaistu: 09.01.2012 klo 11:20
Julkaisija: HSL Helsingin seudun liikenne

Metro ei liikennöi sunnuntaina 15.1. liikenteen alusta lähtien noin klo 14 asti automaattimetroon liittyvien asennustöiden takia. Bussit 99M ja 99V keskustasta Itä-Helsinkiin korvaavat junat katkon aikana.

Bussi 99M ajaa väliä Rautatientori - Mellunmäen metroasema ja 99V väliä Rautatientori - Vuosaaren metroasema. Bussit ajavat viidestä kymmeneen minuutin välein, mutta niiden matka-aika on hieman pidempi kuin metrolla. Matkaan kannattaa varata noin kymmenen minuuttia enemmän aikaa kuin normaalisti.

Bussit 99M ja 99V pysähtyvät ainoastaan metroasemilla tai niiden läheisyydessä olevilla pysäkeillä. Bussi 99M lähtee Rautatientorilta laiturista 9 ja bussi 99V laiturista 8. Metron liityntälinjat liikennöivät normaalisti.

Linjoilla 99M ja 99V käyvät samat HSL:n liput kuin metrossakin, myös kännykkään tilattava kertalippu.

Metron ensimmäiset lähdöt su 15.1.

Itäkeskus - Mellunmäki      13.43

Itäkeskus - Vuosaari           13.48

Mellunmäki - Ruoholahti    13.56

Vuosaari - Ruoholahti         14.01

Itäkeskus–Ruoholahti         13.52

Ruoholahti–Vuosaari          14.01

Ruoholahti–Mellunmäki      14.06

Klo 14 jälkeen metro liikennöi normaalin sunnuntaiaikataulun mukaan.

Metron liikennöintikatkoksen aikana Ruoholahteen pääsee mm. raitiolinjalla 8 sekä bussilinjoilla 21V ja 65A.

HSL:n Reittioppaasta saa reittiehdotukset 15.1. aamupäivälle ilman metroyhteyksiä, joten oppaasta on kätevä etsiä vaihtoehtoisia reittejä metron liikennöintikatkoksen ajaksi.

Korvaavien bussien reittikartat, pysäkkiluettelot sekä lähtöajat päätepysäkeiltä ovat HSL:n verkkosivuilla osoitteessa www.hsl.fi.

Lisätietoja antaa HSL:n joukkoliikennesuunnittelija Miska Peura, puh. 040 1768 660

HSL Helsingin seudun liikenne vastaa pääkaupunkiseudun joukkoliikenteen suunnittelusta ja tilaamisesta sekä Helsingin seudun liikennejärjestelmäsuunnitelman laatimisesta. Kuntayhtymässä on 350 työntekijää ja liikevaihto on runsaat 520 milj. euroa vuodessa. HSL:n järjestämässä liikenteessä tehdään vuosittain 320 miljoonaa matkaa, mikä on noin 60 % kaikista Suomen joukkoliikennematkoista.Yhteystietoja medialle http://www.hsl.fi/FI/Sivut/media.aspx.