Etusivu » Tiedotteet » Liikennetilanne » Liikennetiedote: Euroopan suurimmat käsityömessut 13.–15.11. Tampereella

Tampereen Messut

Liikennetiedote: Euroopan suurimmat käsityömessut 13.–15.11. Tampereella

Julkaistu: 10.11.2015 klo 14:00
Julkaisija: Tampereen Messut

Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa perjantaista sunnuntaihin järjestettäville Suomen Kädentaidot - ja Keräily-messuille odotetaan kävijöitä yli 30 000. Tapahtuma vilkastuttaa Tampereen läntisen kehätien, Sarankulman, Härmälän ja Hatanpään liikennettä. Alueella liikkuvia kehotetaan huomioimaan liikenneturvallisuus sekä varaamaan hieman tavallista enemmän aikaa matkantekoon. Bussit kulkevat keskustasta Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen 10 minuutin välein.

Euroopan suurimmat käsi- ja taideteollisuusmessut Suomen Kädentaidot ja samanaikaisesti järjestettävät Keräily-messut tuovat paikan päälle yhteensä lähes 800 näytteilleasettajaa.

Messuille pääsee kätevästi bussilla – ylimääräisiä vuoroja 10 min välein

Messujärjestäjä suosittelee messuvieraita käyttämään julkisia liikennevälineitä. Tampereen joukkoliikenteen linja 14 liikennöi normaalisti Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen. Reitti kulkee Tampereen rautatieaseman (pysäkki Stockmannin edessä), Keskustorin sekä Tampereen linja-autoaseman kautta.

Lisäksi messupäivien ajan liikennöi ylimääräinen linja Y14, joka ajaa linjan 14 lyhennettyä reittiä välillä Tampereen rautatieasema – Tampereen Messu- ja Urheilukeskus. Kaikilla linjoilla on voimassa normaalit liikennelaitoksen lippuhinnat.

Tampereen joukkoliikenteen aikataulut: http://aikataulut.tampere.fi. Y14-vuorojen aikataulu ja poikkeusreitti www.kadentaidot.fi (Messuinfo).

Pysäköintipaikkoja on yhteensä 3300

Kaikkiaan messuvieraiden käytössä on Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen alueella 3300 pysäköintipaikkaa. Pysäköinti alueella on messupäivinä maksullinen. Pysäköintilipun hinta on 5 euroa. Lipuke tarkistetaan pysäköintialueelta ulos ajettaessa.

Lisätiedot: www.kadentaidot.fi (Messuinfo).

Nyt 20. kerran pidettävät Suomen Kädentaidot järjestää Tampereen Messut Oy ja Taito Pirkanmaa ry.

Suomen Kädentaidot - ja Keräily -messut, 13.–15.11.2015, Tampereen Messu- ja Urheilukeskus (A-, C-, D-, E -hallit), Avoinna: perjantai klo 10–18, lauantai klo 9–17, sunnuntai klo 10–17, Liput: Kolmen päivän lippu 20 €, päivälippu pe tai su 12 €, la 14 €. Samalla lipulla samana päivänä molempiin messutapahtumiin.

LISÄTIEDOT: www.kadentaidot.fi, @TampereenMessut, #Kädentaidot
Tampereen Messut Oy, www.tampereenmessut.fi, etunimi.sukunimi@tampereenmessut.fi
Mervi Oksanen, tuoteryhmäpäällikkö, p. 0400 760 877
Tanja Järvensivu, tapahtuma- ja viestintäpäällikkö, p. 050 536 8133