Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Viikko Säkylän Joulupukkijuoksuun – tule mukaan!

Viikko Säkylän Joulupukkijuoksuun – tule mukaan!

Julkaistu: 29.11.2013 klo 09:30
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

Säkylän Joulupukkijuoksun lähtölaukaus pamahtaa reilun viikon kuluttua, lauantaina 7.12, Säkylän torilla. Järjestäjät odottavat hyvän mielen tapahtumaan kaiken ikäisiä, reippaita punanuttuja sekä runsaasti katsojia.

Kunta ja Säkylän Yrittäjät ry järjestävät Joulupukkijuoksun nyt kolmannen kerran Yrittäjien perinteisen joulunavauksen yhteydessä. Kyseessä on hyväntekeväisyystapahtuma, jonka tuotto ohjataan lyhentämättömänä perhepuiston rakentamiseen Säkylän lasten ja heidän vanhempiensa iloksi.

-      Jo viime vuonna Joulupukkijuoksu keräsi Säkylän Rantatien varrelle suuren joukon katsojia. Tänä vuonna olemme luvanneet palkita parhaaseen joulupukin, -muorin tai -tontun asuun pukeutuneen juoksun osallistujan, joten tiedossa on kiinnostavaa nähtävää. Katsojat voivat myös arvuutella, kuka minkäkin parran takana piilee, Säkylän kunnanjohtaja Teijo Mäenpää kannustaa.

Perinteinen joulutori on avoinna Säkylän torilla kello 10–15. Joulupukit verryttelevät musiikin tahdissa alkaen kello 11.30, ja juoksun lähtö on kello 12. Helpon reitin voi valintansa mukaan juosta tai kävellä. Samaan aikaan, kello 10–13.30, on läheisellä Säkylän paloasemalla avoimet ovet. Säkylän Naisvoimistelijoiden luistelijat esittävät minishown Säkylän jäähallissa kello 14, minkä jälkeen on yleisöluisteluvuoro.

Ilmoittautumisia Joulupukkijuoksuun otetaan yhä vastaan osoitteessa www.joulupukkijuoksu.fi sekä puhelimitse numerossa (02) 832 8304. Ilmoittautumismaksu on 10 euroa. Joulupukin asuja on saatavissa lainaksi kunnantalolta.

Suosittuja joulupukkijuoksuja järjestetään monin paikoin Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Suomessa Säkylän Joulupukkijuoksu on ainutlaatuinen. Se liittyy Säkylän kuntamarkkinointikampanjaan, jonka tunnus on ”Säkylä – Sata syytä!” Tapahtuman Facebook-sivut löytyvät hakusanoilla Säkylän joulupukkijuoksu.

Hallintosuunnittelija Kari Kankaanranta, p. 044 7328 103, kari.kankaanranta@sakyla.fi

Kunnanjohtaja Teijo Mäenpää, p. 044 517 1012

www.sakyla.fi