Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Suosittu Vintage-tapahtuma saa jatkoa Kansallismuseon puistossa sunnuntaina 31.7.

Kansallismuseo

Julkaistu: 21.07.2016 klo 12:08
Julkaisija: Kansallismuseo

Kansallismuseon puiston Vintage-tapahtumat ovat tänä ja viime kesänä olleet yleisömenestys. Esimerkiksi kesäkuussa järjestetty tapahtuma keräsi reilut 4000 kävijää. Seuraavan kerran vintagen maailmaan pääsee sukeltamaan sunnuntaina 31.7. klo 11–16, jolloin Kansallismuseon piha täyttyy jälleen niin erikoisliikkeiden kuin yksityisten ihmistenkin myyntipisteistä.

Erikoisliikkeistä mukana ovat muun muassa Alles Gute Vintage, Fine van Brooklin, Kirsti'S, Olohuone second hand & lifestyle, Sataneule Oy ja Vintage Style Events HKI. Tarjolla on myös ruokapyörien herkkuja.

Vintage-tapahtumaan voi tulla myymään omia vintage-aarteita ilmaiseksi omalle viltille tai alustalle. Myyntipaikkaa ei tarvitse varata etukäteen. Omaa maksutonta myyntipistettä voi tulla pystyttämään 31.7. aikaisintaan klo 10 alkaen.

Tapahtumapäivän aikana Kansallismuseossa järjestetään myös muotiin liittyvää oheisohjelmaa. Muodin historiaan liittyvät opastukset alkavat klo 12 ja 14. Museon auditoriossa esitetään klo 11–16 muotiaiheisia lyhytelokuvia ja museon aulassa voi osallistua rusettityöpajaan. Opastuksiin, elokuvaesitykseen ja työpajaan voi osallistua museon pääsylipun hinnalla.

Kansallismuseon museoperheeseen kuuluu seitsemän museota ja kaksi linnaa - Kansallismuseo, Kulttuurien museo (toiminta jatkuu Kansallismuseossa), Suomen merimuseo, Seurasaaren ulkomuseo, Tamminiemi, Hvitträsk, Louhisaari, Olavinlinna ja Hämeen linna.