Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Säkylässä Movember on out, pitkät parrat in!

Säkylässä Movember on out, pitkät parrat in!

Julkaistu: 24.11.2014 klo 10:00
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

Tiedote 24.11.2014

Säkylän Joulupukkijuoksu on hyvä syy hullutella!

Säkylässä valmistaudutaan kuumeisesti ensi lauantaihin, jolloin perinteinen Joulupukkijuoksu tarjoaa syyn pukeutua tekopartaan ja hieman hullutella. Punanuttuja, pikkutonttuja, joulukoiria ja -kissoja odotetaan paikalle kauempaakin.

Kaikkien jouluhullujen suosikkitapahtuma, Säkylän Joulupukkijuoksu, järjestetään lauantaina 29.11. Säkylän torilla. Juoksun osallistujilla nähtäneen pitkiä ja erittäin pitkiä partoja, sillä juoksun voittaja ratkaistaan parran mitalla. Juoksumatka on vain kilometri, joten kyseessä on enemmän iloinen joulukulkue kuin ryppyotsainen juoksutapahtuma.

– Nyt, kun viiksiniekkojen kuukausi Movember on lopuillaan, me säkyläläiset siirrymme parrakkaiden punanuttujen aikaan. Kannustamme tasa-arvon nimissä myös joulumuoreja kokeilemaan, miltä tuntuu pukeutua partaan, kunnanjohtaja Teijo Mäenpää sanailee. Kunnanjohtajalla on itselläänkin ollut tapana osallistua juoksuun joulupukin asussa.

Tapahtuman järjestävät Säkylän kunta ja Säkylän Yrittäjät ry. Vapaaehtoiset ilmoittautumismaksut käytetään hyvään tarkoitukseen, Säkylän perhepuiston kehittämiseen. Maksun voi suorittaa myös paikan päällä. Joulupukin asuja saa lainaksi kunnantalolta, ja mikäli niitä on vielä jäljellä, myös lauantaina torilta.

Joulutorin hyörintä alkaa kello 11, joulupukit verryttelevät kello 12.30 ja lähtölaukaus pamahtaa klo 13. Kello 14 on vuorossa jouluhenkinen lastenkonsertti Peppi Pitkätossun johdolla. Samaan aikaan Joulupukkijuoksun kanssa on viereisellä Säkylän paloasemalla avoimet ovet. 145-vuotias Säkylän kunta tarjoaa tapahtumassa kaikille juhlakahvit.

Joulupukkijuoksu on Säkylän Yrittäjien joulukauden avaus sekä osa Säkylän kunnan Sata syytä -markkinointikampanjaa. Se järjestetään nyt neljännen kerran.

Tapahtuman verkkosivuilta www.joulupukkijuoksu.fi löytyvät muun muassa ohjeet ilmoittautumismaksun maksamista varten. Tapahtumalla on Facebook-sivu.

Kuvassa: Säkylän kunnanjohtaja Teijo Mäenpää (oik.) näytti oikeaoppisen pukeutumisen mallia viime vuoden Joulupukkijuoksussa.

Hallintosuunnittelija Kari Kankaanranta, p. 044 7328 103, kari.kankaanranta@sakyla.fi

Kunnanjohtaja Teijo Mäenpää, p. 044 517 1012

www.sakyla.fi