Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Säkylän Joulupukkijuoksussa pisin parta voittaa

Säkylän Joulupukkijuoksussa pisin parta voittaa

Julkaistu: 07.11.2014 klo 10:45
Julkaisija: OSG Viestintä Oy

Tiedote 7.11.2014

Säkylän Joulupukkijuoksussa ei mitataaikaa vaan parran pituutta!

Säkylässä järjestetään perinteinen Joulupukkijuoksu lauantaina 29. marraskuuta. Koko perheen tapahtuma sopii myös vähemmän urheilullisille, koska uusi reitti on vain noin kilometrin pituinen. Voittaja ratkaistaan parran pituuden perusteella.

Säkylän kunta ja Säkylän Yrittäjät ry järjestävät Joulupukkijuoksun nyt jo neljännen kerran Yrittäjien joulunavauksen yhteydessä. Lämminhenkisessä koko perheen tapahtumassa ei käytetä numerolappuja eikä oteta aikaa. Kilometrin pituiselle taipaleelle voivat huoletta lähteä nuoret ja vanhat myös kävellen. Voittaja ratkaistaan partamittauksella tapahtuman päätteeksi.

– Meillä Säkylässä tunnelma on tärkeintä. Ainoa vaatimus osallistujille on joulupukin tai tontun asu. Aikuisille sopivia punanuttuja on lainattavissa kunnantalolta ja rajoitetusti torilta tapahtumapäivänä, kunnanjohtaja Teijo Mäenpää lupaa.

Tunnelmaa viritellään torilla jo kello yhdestätoista alkaen joulutorin, musiikin ja leppoisan ohjelman merkeissä. Lähtöpamaus kajahtaa kello 13. Joulupukkijuoksun ilmoittautumismaksu on tänä vuonna vapaaehtoinen, ja tuotto käytetään edellisten vuosien tapaan Säkylän perhepuiston kehittämiseen.

Pelastakaa Lapset ry järjestää pari viikkoa ennen Säkylän tapahtumaa Helsingissä Joulujuoksun, joka on hyväntekeväisyystapahtuma kuten Säkylän Joulupukkijuoksukin, mutta kuljettava matka on pidempi. Kansainvälisesti joulupukkijuoksuja järjestetään useissa maissa ja monilla paikkakunnilla. Säkylässä ollaan sitä mieltä, että hyvä idea kestää useammankin toteutuksen.

– Joulumieltä virittäviä tapahtumia ei ole koskaan liikaa. Mikäpä estää joulupukkeja verryttelemästä ensin Helsingissä ja tulemasta sitten Säkylän Joulupukkijuoksuun jatkamaan kautta, Mäenpää ehdottaa.

Tapahtuman verkkosivuilta www.joulupukkijuoksu.fi löytyvät muun muassa ohjeet ilmoittautumismaksun maksamista varten. Tapahtumalla on myös Facebook-sivu.

Hallintosuunnittelija Kari Kankaanranta, p. 044 7328 103, kari.kankaanranta@sakyla.fi

Kunnanjohtaja Teijo Mäenpää, p. 044 517 1012

www.sakyla.fi