Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Rosso bottega//cucina tarjoaa Italian-herkkuja keittiöstä ja puodista

S-ryhmän ravintolat

Rosso bottega//cucina tarjoaa Italian-herkkuja keittiöstä ja puodista

Julkaistu: 16.05.2012 klo 09:30
Julkaisija: S-ryhmän ravintolat

Rosso bottega//cucina -ravintoloissa on nyt uusi ruokalista! Maista aidossa elävän tulen puu-uunissa paistettua pizzaamme, joka tehdään sinulle juuri niin kuin kuuluu: rapeapohjaisena ja päällä aina tuoreet ja herkulliset täytteet.

S-ryhmän perinteisen Rosson uudistuksen myötä Suomeen on syntynyt uusia Rosso bottega//cucina -ravintoloita. Uutta niissä on muun muassa herkkupuoti ja elävän tulen puu-uuni. Myös uuden Rosso bottega//cucinan palvelukonsepti on erilainen kuin perinteisessä Rossossa, esimerkiksi antipasteja ja jälkiruokia voi itse ostaa herkkupuodista. Yhteistä molemmille Rossoille on kuitenkin rakkaus pizzaan ja iloiseen italiaisuuteen. Myös lapsiperheet ovat Rossoihin aina yhtä tervetulleita, ja uudessa Rossossakin lapsille löytyy oma leikkipaikka.

Rosso bottega//cucinan sydän on aito elävän tulen puu-uuni, joka lämmitetään joka päivä koivuhaloilla hehkuvan kuumaksi. Siinä paistuu aito Rosson pizza, yhtä suurella intohimolla kuin kolmekymmentä vuotta sitten, kun keittiömestarit toivat uuden italialaisen keksinnön Suomen herkkusuiden saataville. Pizza on ollut Rosson ykkösruoka ketjun perustamisesta lähtien, ja on sitä yhä. Pizzan lisäksi Rosson keittiössä valmistetaan myös pastat, lihat, kalat ja muut herkut.

Rosson puoti on pieni italialainen herkkukauppa. Herkulliset antipastit sopivat pikkunälkään, naposteluun ja alkupalaksi, ja niitä voi ostaa myös mukaan. Puodin antimista voit valita myös jälkiruoat, ja lisäksi mukaan italialaisia maaseudun tuotteita, kuten pastaa, öljyjä ja maustetahnoja. Niillä loihdit Italian keittiöösi kotonakin.

Klassikon uusi versio

Rosson punaisten ja harmaiden tuolien alla piilee tarina vastuullisuudesta ja aikaa kestävästä suunnittelusta. Vuonna 1944 Yhdysvaltain laivaston käyttöön tarvittiin tuoli, joka olisi mahdollisimman kestävä. Tänä päivänä Emecon valmistama alumiininen Navy Chair on edelleen tuotannossa oleva design-klassikko, jota voi nähdä niin museoissa kuin tv-sarjoissakin. Vuonna 2010 Emeco ja Coca-Cola Company tekivät yhteistyössä Navy Chair 111:n, joka on valmistettu kierrätetyistä Coca-Cola-pulloista. Yhden tuolin valmistamiseen tarvitaan 111 muovipulloa.

Tommi Harju
Brand Manager, Rosso bottega//cucina
SOK Ravitsemiskaupan ketjuohjaus
tommi.harju@sok.fi

Ensimmäinen Rosso bottega//cucina -ravintola avattiin Porvooseen kesällä 2011. Tällä hetkellä ravintoloita on Porvoon lisäksi Hyvinkäällä ja Järvenpäässä, ja kesäkuusta alkaen uuni lämpiää myös Vantaan Tikkurilassa. S-ryhmän Rosso bottega//cucina -ravintolat syntyivät perinteisen Rosson konseptiuudistuksen myötä.