Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Reality Check virtuaalitodellisuustapahtuma

Julkaisija: Vastavirta

Reality Check – viihdeteollisuuden tulevaisuteen ja hottisdemoihin

10.11.2015 klo 14:30-19:00 Korjaamolla

Virtuaalitodellisuutta ja tosielämää sekoittavat yhä käyttäjäystävällisemmät sovellukset, videopelit ja laitteet ovat merkittävästi lisääntyneet viime vuosina. Virtuaalitodellisuus luo täysin uudenlaisia mahdollisuuksia viihde- ja peliteollisuudelle, mutta myös terveydenhuoltosektorille ja opetuskäyttöön.

Televisioakatemian järjestämän tapahtuman Keynote-puhujina ovat Nicolás Alcalá CEO Future Lighthouse ja Olli Sinerma, Project Lead & Co-Founder, Mindfield Games Ltd. Alcalá on yksi virtuaalitodellisuuden uranuurtajista ja ohjannut lukuisia elokuvia. Hän on myös yksi harvoista Googlen ja Nasan luomaan Singularity University Graduate -ohjelmaan valituista. Sinerma on puolestaan P·O·L·L·E·N -virtuaalitodellisuuspeliä kehittävän suomalaisen Mindfield-yrityksen perustajajäsen.

Demoalueella on Samsungin esittelyssä viisi GearVR:ää ja niiden 360° kokemuksia, Mindfieldin HTC Vive-virtuaalihuone sekä Oculus-demoja suomalaisilta kehittäjiltä

Televisioakatemia

Televisioakatemia ry on yhdistys, jonka perustajia ovat Yleisradio, MTV, Nelonen Media ja SATU ry ja siihen myöhemmin liittyneet Fox International Channels, Discovery Networks sekä Elisa Viihde. Yhdistyksen tarkoituksena on edistää kotimaisten televisio-ohjelmien arvostusta.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki