Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Persoonallisia asumisoikeusasuntoja Kalajärvelle Espooseen

TA-Yhtiöt

Persoonallisia asumisoikeusasuntoja Kalajärvelle Espooseen

Julkaistu: 13.09.2016 klo 09:00
Julkaisija: TA-Yhtiöt

TA-Yhtiöihin kuuluva TA-Asumisoikeus Oy rakennuttaa Espoon Kalajärvelle yhteensä 40 erillis- ja paritaloasuntoa. Asunnoista 34 on paritaloasuntoja ja 6 erillistaloasuntoja. Asunnot rakennetaan Kalajärven Örkkiniittyyn hyvien liikenneyhteyksien, päivittäispalvelujen ja ulkoilureittien äärelle. Asuinalue sijaitsee Vihdintien varrella Pohjois-Espoossa.

Örkkiniityntielle ja Örkkirinteeseen rakennettavat paritalo- ja erillistaloasunnot ovat kooltaan 89-169 neliötä ja soveltuvat hyvin perheille. Asunnot ovat yksikerroksisia tai kaksikerroksisia ja osassa on osittainen kellarikerros. Kaikissa asunnoissa on terassit ja omat pihat. Asumismukavuutta lisäävät keraaminen liesi ja kaksi jää-pakastinkaappia. Kaikissa asunnoissa on varaus kevyttakalle, jollaisen voi halutessaan asennuttaa lisä- ja muutostyönä. Asuinhuoneissa on laminaatti- ja pesuhuoneissa laattalattiat.

Asumisoikeusasuntojen arvioitu valmistumisaika on porrastetusti kesäkuusta lokakuuhun 2017. Haku asuntoihin on käynnissä ja jatkuu 25.9.2016 saakka. Asuntoihin voi hakea sähköisesti osoitteessa ta.fi.

Mikä on asumisoikeusasunto? Asumisoikeusasukas maksaa 15 % osuuden asunnon hankintahinnasta asumisoikeusmaksuna ja saa asuntoon elinikäisen asumisoikeuden. Kuukausittain asukas maksaa asunnostaan käyttövastiketta, joka on alhaisempi kuin alueen vastaavan tasoisten vuokra-asuntojen yleinen vuokrataso. Pois muuttaessaan asukas saa asumisoikeusmaksun takaisin rakennuskustannusindeksillä tarkistettuna.

Myyntineuvottelija Sari Manninen, TA-Yhtiöt, p. 045 7734 3807, sari.manninen@ta.fi

Projektipäällikkö Hannele Vainio, TA-Yhtiöt, p. 040 920 7177, hannele.vainio@ta.fi

TA-Yhtiöt on valtakunnallinen asuntojen omistaja ja rakennuttaja, jolla on omistuksessaan tällä hetkellä noin 15 000 asuntoa. TA-Yhtiöiden asunnot ovat pääosin vuokra- ja asumisoikeusasuntoja. Yhtiö on toteuttanut viime vuosina vuosittain noin 1000 – 1400 uutta asuntoa pääkaupunkiseudulle ja muihin Suomen kasvukeskuksiin. Espoon päätoimipisteen lisäksi TA-Yhtiöillä on toimipisteet Helsingissä, Vantaalla, Turussa, Lahdessa, Hämeenlinnassa, Tampereella, Jyväskylässä, Kuopiossa, Oulussa ja Kittilässä.

www.ta.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon