Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Opiskelijoilla akuutti pula asunnoista pääkaupunkiseudulla - helpotusta lyhytaikaisvuokrauksesta

Forenom

Julkaistu: 19.08.2016 klo 13:57
Julkaisija: Forenom

Pääkaupunkiseudun majoitusmarkkinoilla on nyt valtava ruuhka. Etenkin Helsingissä opiskelijat suorastaan taistelevat asunnoista. Kaikki eivät millään ehdi saada pitkäaikaista asuntoa heti lukuvuoden alkuun, joten väliaikaisistakin ratkaisuista kilpaillaan.

”Asuntojen löytäminen asiakkaidemme tarpeisiin on tällä hetkellä kiven takana. Tarvitsemme apua yksityisiltä asunnonomistajilta, sillä oma kapasiteettimme on jo käytetty. Toivommekin, että saamme kaikki edes osittain tyhjänä seisovat asunnot niitä tarvitseville”, Forenomin vuokrauspäällikkö Jaakko Ihalainen toivoo.

Laita asuntosi vuokralle netissä

Forenom osti keväällä 2016 Friday Flats -verkkoalustan, jonka kautta on helppo ilmoittaa oma asunto vuokralle lyhyeksi tai pidemmäksi aikaa. Ilmoituksen tekeminen ei maksa mitään ja asunnonomistaja saa itse päättää, mitkä varaukset hän ottaa vastaan. Omistajan ei siis tarvitse sitoutua asunnon vuokraamisen yhtään sen pidemmäksi aikaa kuin haluaa, ja suunnitelmien muuttaminen on joustavaa.

Friday Flats toimii lyhytaikaisvuokran periaatteella. Tämä tarkoittaa kaikkea yhdestä yöstä viikonloppuun, viikkoon tai vaikka vuoteen. Kynnys vuokraukseen on kuitenkin selkeästi matalampi, kun asuntoa ei tarvitse luovuttaa vuokrauskäyttöön pidemmäksi aikaa kuin mikä itselle sopii. Palvelu mahdollistaa ansaitsemisen tyhjillään olevalla asunnolla vaivattomasti ja turvallisesti.

Friday Flats

Projektijohtaja Veli-Pekka Pulkkinen, puh. 040 862 0320, veli-pekka@fridayflats.com

Vuokrauspäällikkö Jaakko Ihalainen, puh. 040 830 3914, jaakko.ihalainen@forenom.fi

Forenom tarjoaa yli 3500 valmiiksi kalustettua asuntoa, huoneistohotelleja sekä hostelleja ympäri Pohjoismaiden. Forenom on alansa markkinajohtaja Skandinaviassa sekä suurimpia toimijoita Euroopassa. Forenom palvelee vuosittain yli 6000 yritysasiakasta ja yrityksen tiloissa majoittuu noin 60 000 ihmistä vuosittain. Forenomin visiona on olla Pohjois-Euroopan vahvin ja innostunein yritysmajoittaja.