Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Kansanlähetyspäivät – kesän kohtaamispaikka Jyväskylässä

Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Kansanlähetyspäivät – kesän kohtaamispaikka Jyväskylässä

Julkaistu: 22.01.2014 klo 14:29
Julkaisija: Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys ry

Kansanlähetyspäiviä vietetään ensi kesänä Jyväskylän Hipposhallissa teemalla Kasvokkain. Heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna junioreille ja lapsille on tuttuun tapaan omat ohjelmat. Pääohjelma on sen sijaan suunniteltu niin, että nuoret ja aikuiset voisivat viihtyä yhdessä. Heillekin on suunniteltu myös erillisiä ohjelmaosuuksia. Sekä perjantaina että lauantaina Taulumäen kirkossa on Hoitavan sanan ilta. Perjantaina kirkossa esiintyy Tulus-kuoro ja lauantaina Pekka Simojoki. Samaan aikaa nuoret viettävät nuorteniltaa Hipposhallilla muun muassa Pastoreiden ja Miriamin säestämänä.
- Yhteiset ohjelmaosuudet vaativat tietenkin sekä nuorilta että aikuisilta vastaantuloa, koska molemmat ryhmät ovat tottuneet erilaiseen kulttuuriin monessa asiassa, päivien johtaja  Mika Järvinen toivoo.

Erilaiset kulttuurit ja eri ikäryhmät kohtaavat lauantaina koko perheen lähetystilaisuudessa. Ohjelmassa lapset haastattelevat tapahtuman ulkomaista vierasta, egyptiläistä piispa Mouneeria.  Mirva ja Kai Lappalainen kertovat perheineen lähetystyöstä Virossa ja Venäjällä.

Ketään ei jätetä yksin

Kansanlähetyksen junnuleireillä on tavoitteena, että jokainen tulee kohdatuksi omalla nimellään eikä ketään jätetä yksin. Samaan tavoitteeseen pyritään myös Kansanlähetyspäivillä.

- Koska päivien teema on kasvokkain, olisi hienoa nähdä paljon sekä vanhoja tuttuja että uusia kasvoja. Haluaisinkin haastaa ihmiset tutustumaan tämän kesän tapahtumassa vähintään yhteen uuteen ihmiseen, Mika Järvinen sanoo.

Erilaisten ihmisten kutsumista mukaan niin kesäpäiville kuin seurakunnankin toimintaan voi tulla oppimaan tapahtumaa edeltävälle Kohtaamisten keskellä -kurssille 3. - 4.7. Hipposhallin auditorioon.

Kansanlähetyspäivien raamattuopetukset kulkevat Kasvokkain-teeman alla. Niissä käsitellään itsensä, lähimmäisen, seurakunnan ja Jumalan kohtaamista.  Opettajina toimivat Mauri Tervonen,  Seppo Palonen, Mika Falk, Jukka Kallioinen, Kai Niemelä ja Liisi Jokiranta.

Musiikkia esittävä Talo-orkesteri koostuu paikallisista ammattilaisista. Mukana ovat muun muassa Jousia ja Maria Lappi. Yhteislauluissa käytetään uutta Viisikielinen-laulukirjaa. Lisäksi veisataan perinteisemmällä tyylillä virsiä.

Kansanlähetyspäivien johtajina toimivat Mika ”Jurvis” Järvinen, Laura Järvinen, Mauri Tervonen ja Timo Tuikka.

Lisätietoa: http://kansanlahetyspaivat.fi/

Donkki-lehden toimitussihteeri Mika ”Jurvis” Järvinen, jurvis (at) sekl.fi, 050 3801 426

Kansanlähetysopiston nuorisotyölinjan linjavastaava Laura Järvinen, laura.jarvinen (at) sekl.fi, 044 4477 805

Huhtasuon alueseurakunnan aluekappalainen Mauri Tervonen, mauri.tervonen (at) evl.fi, 050 549 7031

Kansanlähetysopiston lähetyslinjan linjavastaava Timo Tuikka, timo.tuikka (at) sekl.fi, 044 5651 391

Lisätietoja aluekoordinaattori Tapani Kaitainen, p. 044 447 7809, etunimi.sukunimi@sekl.fi

SEKL, Opistotie 1, 12310 RYTTYLÄ

Suomen Ev.lut. Kansanlähetys (SEKL) on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon herätysliike ja lähetysjärjestö. 72 lähetystyöntekijäämme toimivat Euroopassa, Afrikassa, Lähi-idässä, Oseaniassa ja Aasiassa. He tukevat seurakuntien toimintaa, ovat mukana opetus- ja raamatunkäännöstyössä ja tekevät työtä paikallisten ihmisten elinolosuhteiden parantamiseksi.

Kotimaassa Kansanlähetyksellä on 17 piirijärjestöä, jotka järjestävät toimintaa lapsille, nuorille ja aikuisille.