Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Ilmastofiksu proteiininlähde ja vihreä vaihtoehto nyt O’Learysin klassikkoannoksissa – Täysin kasvipohjainen Oumph! ruokalistalle Suomessa

Pilgrim Oy

Julkaistu: 03.05.2016 klo 08:30
Julkaisija: Pilgrim Oy

Kasvipohjaiset Oumph!-tuotteet löytyvät O’Learysin ruokalistalta toukokuun alusta lähtien. Lihan voi nyt vaihtaa uuteen vihreämpään proteiinivaihtoehtoon viidessä suosikkiannoksessa – hyviä uutisia kaikille, jotka haluavat valita lihan sijaan jotain muuta, joko aina tai toisinaan.

O’Learys ottaa ensimmäisenä ravintolaketjuna Suomessa laajamittaisesti valikoimiinsa Oumph!-uutuudet, jotka ovat soijapapu-uutteesta valmistettua, kasvipohjaista ja ilmastofiksua raaka-ainetta. Tuotteen koostumuksen, maun ja ulkonäön ansiosta yhä useampi voi valita kasvisvaihtoehdon tinkimättä nautinnosta. Kun Oumph! on listalla, asiakkaille on vaihtoehto lihalle, kanalle ja kalalle viidessä O’Learysin klassikkoannoksessa: Quesadillas, BBQ Burger, Caesar Salad, Nachos ja Fajitas.

“Oumph!-tuotteet ovat saavuttaneet Ruotsissa erittäin suuren suosion, joten olemme erittäin iloisia voidessamme tuoda ne markkinoille myös muissa Pohjoismaissa”, toteaa O’Learys Trademark -yhtiön vt. toimitusjohtaja Christian Bellander.

“Monet kaipaavat kasvisvaihtoehtoja ja ilmastoystävällisiä annoksia, ja luonnollisesti haluamme myös tarjota niitä ruokalistallamme. Toivomme, että sekä vanhat että uudet asiakkaamme löytävät uutuuden!”, Bellander jatkaa.

Oumph! on helppo maustettava, koska se on koostumukseltaan huokoista, ja sen voi tarjota suikaleina, paloina tai fileenä. Oumph!-tuotteiden takana on Food for Progress ‑yritys, joka lanseerasi konseptin helmikuussa 2015. Niin jälleenmyyjät kuin kuluttajat ovat ottaneet tuotteet vastaan erittäin hyvin alusta alkaen.

“On mahtavaa, että O’Learys haluaa panostaa Oumph!-tuotteisiin täydestä sydämestään”, iloitsee Anna-Kajsa Lidell Food for Progressista.

“Tämä on ensimmäinen ravintolaketju, joka hyödyntää konseptiamme laaja-alaisesti. Olemme vakuuttuneita tällaisten tuotteiden tarpeellisuudesta. Tavoitteemme on, että mahdollisimman monet valitsisivat vihreämmän proteiinin, jotta maapallo pystyisi tuottamaan ravintoa pian 9 miljardin ihmisen väestölle. Tämä on merkittävä panostus kaikkien terveyteen, ilmastoon ja ravintoon. Tiedämme, että monet ruotsalaisravintolat kulkevat nyt O’Learysin jalanjäljissä ja odotamme näkevämme saman vaikutuksen myös Suomessa O’Learysin lanseerattua Oumph!-tuotteet.”

Lisätietoja ja mahdolliset haastattelupyynnöt:

Christian Bellander
O’Learys Trademark -yrityksen vt. toimitusjohtaja
christian.bellander@olearystrademark.com
+46(0) 70 856 03 75

Anna-Kajsa Lidell
Food for Progress Scandinavia AB
anna-kajsa@foodforprogress.com
+46(0) 70 892 32 65

Oumph! ja O’Learys: Oumph! on uusi tuotemerkki raaka-aineelle, joka valmistetaan vedestä sekä soijaproteiinista ja maustetaan ripauksella suolaa. Soijapavuissa on paljon kasvikunnan ravinteita, ja se antaa ihanan kylläisyyden tunteen. Oumph! on saatavilla ohuina suikaleina sekä pienempinä ja isompina fileinä, ja se on helppo maustaa esimerkiksi erilaisilla marinadeilla. Kasviperäisyytensä ansiosta Oumph! on myös ympäristöystävällinen valinta. Tuotetta valmistaa ja myy ruotsalaisyhtiö Food for Progress. Lisätietoa löydät osoitteesta www.oumph.se.

O’Learys-ravintolaketju perustettiin Göteborgissa vuonna 1988. Ketjun perustaja Jonas Reinholdsson sai idean työskenneltyään bostonilaisessa sporttibaarissa, missä hän ihastui paikalliseen ihmisten, ruoan ja juoman sekoitukseen. O’Learysilla on tällä hetkellä yhteensä 120 ravintolaa kymmenessä maassa. Ketjun kokonaisliikevaihto oli vuonna 2015 reilut 2 miljoonaa euroa. Suomessa on yhdeksän O’Learys-ravintolaa, joista eteläisin on Helsingissä, pohjoisin Kuusamossa. Lisätietoa löydät osoitteesta www.olearys.fi.