Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Hevoset 2013 tuo ratsastushuiput ja alan harrastajat Tampereelle 6.–7.4.

Tampereen Messut

Hevoset 2013 tuo ratsastushuiput ja alan harrastajat Tampereelle 6.–7.4.

Kutsu.
Julkaistu: 27.03.2013 klo 23:30
Julkaisija: Tampereen Messut

HEVOSALAN YKKÖSTAPAHTUMASSA ON 150 NÄYTTEILLEASETTAJAA

Viidennen kerran järjestettävät Hevoset-messut houkuttelevat ensi viikolla 6.–7.4.2013 ratsu- ja ravipuolen harrastajat, elinkeinonharjoittajat sekä ratsastuksesta ja hevosista kiinnostuneen suuren yleisön Tampereelle. Suomen suurimmilla hevosalan messuilla on lähes 150 näytteilleasettajaa. Uusi Agrimarket Tammer Trophy -esteratsastuskilpailu tuo messuille Suomen kovatasoisimmat ratsastajat. Tapahtumassa jaetaan neljännen kerran Vuoden Kavionjälki -tunnustus. Hevoset 2013 -messut avaa kansanedustaja Timo Heinonen. Tapahtuman juontaa Joanna Kuvaja.

Tiedotustilaisuus medialle järjestetään jo tapahtumaa edeltävänä päivänä perjantaina 5.4. klo 12–13. Messut ovat avoinna lauantaina 6.4. klo 9–19 ja sunnuntaina 7.4. klo 10–18. Perjantain infossa julkistetaan Vuoden Kavionjälki 2013 -tunnustuksen saaja. Suomen Ratsastajainliitto ry:n ja Suomen Hippos ry:n hallitukset jakavat tunnustuksen vuosittain henkilölle tai taholle, joka on joko ansioitunut hevosurheilussa, hevosjalostuksessa, hevostaidoissa, koulutus- ja liiketoiminnassa tai joka on lisännyt hevosalan arvostusta ja tunnettuutta. Palkinnon avulla halutaan antaa julkisuutta alan osaajille ja vaikuttajille.

Tilaisuudessa on paikalla alkukauden menestyneimpiin ratsastajiin lukeutuva Janna Huhtanen, joka nähdään messuilla pidettävässä Agrimarket Tammer Trophy -esteratsastuskilpailussa. Kilpailusta tilaisuudessa kertoo Team Eurohorses ry:n valmentaja Pekka Larsen. Lisäksi kuullaan Ypäjän Hevosopiston varsasta ravuriksi -projektista. Infon jälkeen tutustutaan rakenteilla oleviin messuihin.

Agrimarket Tammer Trophy: Mikael Forstén avaa kilpailukautensa Hevoset-messuilla

Esteratsastaja Mikael Forstén avaa kilpailukautensa Agrimarket Tammer Trophy -kilpailussa. Vastaansa hän saa Suomen parhaimmiston sekä Viron kovan nimen Paul Arguksen. Näytösareenalla käytävissä esteluokissa nähdään yhteensä 20 ratsukkoa. Kilpailun ensimmäinen luokka hypätään 130-tasolla lauantaina 6.4. klo 17 alkaen. Toisessa osassa sunnuntaina 7.4. klo 14 alkaen estekorkeus on 140-senttimetriä ja ykköspalkintona huimat 2000 euroa sekä tuhannen euron arvoinen Kristina Cruises -lahjakortti. Toiseksi sijoittunut kuittaa tuhat euroa. Forsténin ja Arguksen ohella kovasta palkinnosta kilpailevat kahden hevosen voimin Susanna Granroth, Janna Huhtanen, Viivi Monto sekä Jukka Rantanen. Yhteen hevoseen luottavat Sanna Backlund, Emma Broända, Petra Heikkinen, Ville Kulkas, Juho Norilo, Joonas Oranta, Susanna Rautanen sekä Eveliina Talvio.
(Agrimarket Tammer Trophyn lehdistötiedote 26.3.2013 on oheisena liitteenä pdf-muodossa.)

Uusi kilpailu on myös Toto-pelikohteena molempina päivinä. Messuilla voi pelata muitakin viikonlopun kohteita. Fintoton osastolla isäntänä toimii olympiavoittaja, ravivalmentajana ja -ajajana toimiva Toni Nieminen. Stella Hagelstam ja Sanna Backlund vetävät suositut koulu- ja esteratsastusklinikat. Kari Vepsä johdattaa yleisön ongelmahevosen käsittelyyn ja Valjakkoajo-näytöskilpailussa nähdään Suomen parhaat valjakkoajajat. Lisätietoa esityksistä, seminaareista, työnäytöksistä, rotu- ja lajiesittelyistä sekä muusta ohjelmatarjonnasta osoitteessa www.hevosmessut.fi (Ohjelma).

Alla on tietoa tiedotustilaisuudesta, avajaisista, mediapalveluista sekä median akkreditoitumisesta messuille.  Akkreditoidu 2.4. klo 12 mennessä, niin saat lehdistökutsun ja pysäköintilipun postitse.

TIEDOTUSTILAISUUS MEDIALLE: ”Näin rakentuvat Suomen suurimmat hevosalan messut”
perjantaina 5.4.2013 klo 12.00–13.00, Ravintola Kastrup (A-halli, 2. krs).

• Vuoden Kavionjälki 2013 -palkinnon saajan julkistus
    hallituksen puheenjohtaja Jukka-Pekka Leskinen, Suomen Ratsastajainliitto ry
    viestintäpäällikkö Leena Mäenpää-Wirtz, Suomen Hippos ry
  • Palkinnon saajan puheenvuoro
  • Agrimarket Tammer Trophy -esteratsastuskilpailu
    valmentaja Pekka Larsen Team Eurohorses ry
    esteratsastaja Janna Huhtanen
  • Stone Capes Nice – ravuriksi tieteen vauhdittamana
    toimitusjohtaja Petri Meller, Ypäjän Hevosopisto
  • Tilaisuuden jälkeen on kierros messualueella, jossa tutustutaan alan ykkösmessujen rakentamiseen.

AVAJAISET
lauantaina 6.4.2013 klo 9.30–10.00, Ohjelmalava (A-halli)

• Tervehdyssanat
    myyntijohtaja Ville Keskinen, Tampereen Messut Oy
  • Avauspuhe
    kansanedustaja Timo Heinonen, Kokoomus
  • Vuoden Kavionjälki 2013 -palkinnon luovutus
    hallituksen puheenjohtaja Jukka-Pekka Leskinen, Suomen Ratsastajainliitto ry
    hallituksen jäsen, Pohjois-Hämeen Hippos ry:n puheenjohtaja Kristiina Ertola, Suomen Hippos ry
    esteratsastaja Anna-Julia Kontio
  • Palkinnon saajan puheenvuoro
  • Avajaiset juontaa Joanna Kuvaja.

MUUT MEDIATILAISUUDET

Haastattelut ja Agrimarket Tammer Trophy:

• Hevoset 2013 -messujen esiintyjien ja asiantuntijoiden haastattelupynnöt:
    Tanja Järvensivu, viestintäpäällikkö, p. 050 536 8133 tai tanja.jarvensivu(a)tampereenmessut.fi.
    Voit jättää haastattelupyynnön myös akkreditoitumislomakkeella.
  • Agrimarket Tammer Trophy -esteratsastuskilpailu:
    Kilpailun kolme parasta ratsastajaa ovat median haastateltavana lehdistöhuoneessa kilpailun jälkeen sekä lauantaina että sunnuntaina. Kilpailuun liittyvät lausunnot ja lisätiedot antaa kilpailun järjestäjä, valmentaja Pekka Larsen, Team Eurohorses ry, p. 0500 631 693.
    Reaaliaikaiset tulokset www.equipe.com.
    Live tv-lähetys osoitteessa: www.hevosia.com.

Seminaarit:

Talli 2014 -seminaari, su 7.4.2013 klo 11.00–13.00
, Tähtien Sali (Seminaarikeskus, 2. krs)
Seminaarin aiheena on vuonna 2014 voimaan tulevat tallien uudet kokovaatimukset. Päivän puheenjohtajana toimii professori Anna Valros, Eläinten hyvinvointikeskus, Helsingin yliopisto.

• Päivän avaus, eläinlääkintöneuvos Pirkko Skutnabb, maa- ja metsätalousministeriö
  • Tallimääräykset 2014, ylitarkastaja Jaana Mikkola, Evira
  • Hevosen pito – mitä kokonaishyvinvointi on hevosen näkökulmasta, eläinlääkäri Liisa Harmo
  • Hevosten pidon pelisääntöjen esittely, eläinlääkäri Nina Lehmonen, Suomen Hippos
  • Paneelikeskustelu.

Järjestäjä: SRL, Hippolis ja Suomen Hippos. Ilmoittaudu akkreditoitumislomakkeella.

OHJELMA
Lisätietoja messujen ohjelmasta: www.hevosmessut.fi (Ohjelma).

LEHDISTÖLOUNAS
Median edustajille tarjotaan lounas messujen aikana. Ilmoittaudu lounaalle akkreditoitumisen yhteydessä ja nouda lehdistölounaslipuke lehdistöhuoneesta.

MEDIAN AKKREDITOITUMINEN
Median edustajat pääsevät Hevoset 2013 -messuille täyttämällä akkreditoitumislomakkeen osoitteessa www.hevosmessut.fi (Media). Lähetämme akkreditoituneille postitse lehdistökutsun ja VIP-pysäköintilipun. Huom.! Lehdistökutsun ja pysäköintilipun saat postitse, jos rekisteröidyt viimeistään ti 2.4.2013 klo 12 mennessä. Tämän ajankohdan jälkeen emme toimita lehdistökutsuja postitse, vaan jätämme valmiiksi täytetyn kutsun ja pysäköintilipun pääsisäänkäynnin lippupisteeseen, jossa lukee PRESS. Pyydä siitä nimelläsi merkitty kirjekuori ja jätä lehdistökutsu ovimiehelle. Messujen aikana voit akkreditoitua lehdistöhuoneessa. Varauduthan esittämään pressikorttisi. Nouda PRESS-rintamerkki lehdistöhuoneesta (2. krs).

LEHDISTÖHUONE

• A-hallin 2. kerroksessa
  • Avoinna perjantaina median tiedotustilaisuuden ja tutustumiskierroksen ajan klo 11.30–14.00. Viikonloppuna messujen aukioloaikojen mukaisesti: la 6.4. klo 9–19, su 7.4. klo 10–18.
  • Median edustajien tulee noutaa lehdistöhuoneesta Tampereen Messujen PRESS-rintamerkki.
  • Messuaikainen akkreditoituminen on lehdistöhuoneessa.
  • Jaossa on tiedotustilaisuuden materiaalia, lehdistötiedotteita sekä muuta messuinfoa.
  • Toimittajien käytössä on tietokone, nettiyhteys ja tulostin. Maksuton vaatesäilytys.
  • Päivystys lehdistöhuoneessa:
    Tanja Järvensivu, viestintäpäällikkö, p. 050 536 8133, tanja.jarvensivu(a)tampereenmessut.fi
    Meri Mattila, viestintäassistentti, p. 0400 914 877, meri.mattila(a)tampereenmessut.fi

MEDIAN PYSÄKÖINTI

• Pysäköinti on median edustajille maksuton.
  • Median VIP-pysäköintialue on D-hallin läheisyydessä Ilmailunkadun varrella (opastus alueella). Lähetämme viim. ti 2.4. klo 12 mennessä akkreditoituneille toimittajille VIP-pysäköintilipun postitse.
  • VIP-pysäköintialueelle pääsee myös pressikortilla, alueelta poistuttaessa tarkistetaan VIP-lippu.
  • Tapahtuman aikana VIP-pysäköintilipun saa lehdistöhuoneesta. Mikäli pysäköit muualla kuin VIP-pysäköintialueella, saat lehdistöhuoneesta tähän tarkoitetun lipukkeen.

MEDIAMATERIAALIT, KUVAT JA MEDIASIVUT
Hevoset-messujen lehdistötiedotteet, linkki kuvapankkiin sekä lisätiedot mediapalveluista löytyvät tapahtuman mediasivuilta: www.hevosmessut.fi (Media).

MESSUINFO

Aukioloajat

• Messut ovat avoinna lauantaina 6.4. klo 9–19, sunnuntaina 7.4. klo 10–18.

Sisäänpääsy

• Aikuiset 15 euroa (K-Plussa-kortilla 2 euron alennus, vain normaalihintaisesta 15 euron lipusta)
  • Opiskelijat ja eläkeläiset 12 euroa (voimassa olevalla kortilla).
  • Lapset 7–15 vuotta 12 euroa (Ikä todistettava. Alle 7-vuotiaat lapset aikuisen seurassa maksutta).
  • Kahden päivän ranneke 25 euroa.
  • Ryhmälippu 12 euroa/hlö (ryhmässä vähintään 10 hlöä).

Kulkuyhteydet

• Tampereen Messu- ja Urheilukeskus sijaitsee osoitteessa Ilmailunkatu 20, Tampere.
  • Tampereen keskustasta Keskustorilta Messu- ja Urheilukeskukseen liikennöivät Tampereen Joukkoliikenteen linjat 1 ja 7.
  • Aikataulut: aikataulut.tampere.fi , Mobiili: aikataulut.tampere.fi/mobile.
  • Aikatauluneuvonta p. (03) 5656 4700.

Pysäköinti

• Pysäköintilippu 5 euroa. Pysäköintilipuke tarkistetaan vasta pysäköintialueelta ulos ajettaessa.

Halli

• Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen A-halli.

Järjestäjä

• Tampereen Messut Oy.

TähtiUutiset-verkkolehti

Tervetuloa!