Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Caravan täyttää Lahden Messukeskuksen

Julkaistu: 16.09.2016 klo 10:10
Julkaisija: Lahden Messut Oy

– Matkailuajoneuvoala ja -harrastus kasvussa

Matkailuajoneuvoala kaikessa laajuudessaan esittäytyy tänään aukeavilla Caravan-messuilla Lahden Messukeskuksessa. Alan suurin tapahtuma Suomessa täyttää kaikki Lahden Messukeskuksen neljä hallia. Messuille saapuvat harrastajat täyttävät puolestaan Lahden ja lähiseudun leirintäalueet. Matkailuajoneuvoala on pitkän taantumakauden jälkeen nousemassa jälleen kasvuun, mikä näkyy myös Caravan-messujen suosiossa.

Matkailuajoneuvotuojat ry:n toiminnanjohtaja Antti Siljamäen mukaan matkailuajoneuvoala on nyt hyvällä kasvu-uralla. Siljamäki on erityisen ilahtunut matkailuvaunumyynnin elpymisestä pitkän mollivoittoisen jakson jälkeen. ”Toimialan suuri haaste on nyt tehtaiden pitkät toimitusajat. Siksi matkailuajoneuvon ostoa harkitsevan kannattaa tulla messuille varmistaakseen ajoneuvon saamisen ensi vuoden mallistosta”, kehottaa Siljamäki.

Lahden Messukeskuksen halleissa on viikonloppuna esittelyssä lähes 300 uutuusajoneuvoa. Näytteilleasettajayrityksiä mukana on noin sata. Tänä vuonna Caravan-messuille innostetaan entistä aktiivisemmin ensikertalaisia tutustumaan matkailuajoneuvojen monipuolisiin mahdollisuuksiin. Tapahtumaan toteutettava Liikkuvaa vapautta –teema-alue tarjoaa matkailusta kiinnostuneille opastusta matkailuajoneuvon hyödyntämiseen omilla matkoilla sekä runsaasti uusia ideoita matkailuun. Caravan-messujen yhteydessä järjestettävä yhteisöllinen karavaanaritapaaminen on Suomen suurin tämän harrastuksen yhteistapaaminen. Noin 2 500 matkailuajoneuvon vierailumäärä messujen aikaan Lahden seudulla on merkittävä tulolähde Lahden talousalueelle.

Caravan-messut toteutetaan yhteistyössä Matkailuajoneuvotuojat ry:n kanssa.

Tapahtuman aukioloajat:
pe 16.9. klo 10-18
la 17.9. klo 10-17
su 18.9. klo 10-16

www.lahdenmessut.fi

Lahden Messut Oy
projektipäällikkö Anne Koskinen p. 040 5810 722
anne.koskinen@lahdenmessut.fi

Matkailuajoneuvotuojat ry.
toiminnanjohtaja Antti Siljamäki p. 050 365 8352
antti.siljamaki@liikkuvakoti.fi

Lahden Messut Oy tunnetaan korkealaatuisista ammatti- ja erikoismessuistaan. Toiminnan oleellisena osana ovat myös näytteilleasettajille tarjottavat suunnittelu- ja rakennuspalvelut sekä messukalusteiden ja -tarvikkeiden vuokraus. Lahden Messut toimii yhteistyökumppanina ja teknisenä toteuttajana erilaisissa messuissa ja tapahtumissa. Uudistuneen Lahden Messukeskuksen tilojen vuokraus näyttelyille, messuille, seminaareihin, yritystilaisuuksiin, kokouksiin ja konsertteihin on tärkeä osa Lahden Messujen palvelutoimintaa.