Etusivu » Tiedotteet » Lifestyle » Agilityn SM-kisat Jyväskylässä 16.-17.6.

Suomen Agilityliitto ry

Agilityn SM-kisat Jyväskylässä 16.-17.6.

Julkaistu: 12.06.2012 klo 12:14
Julkaisija: Suomen Agilityliitto ry

Jyväskylän Agility Team ry järjestää vuoden 2012 SM-kilpailut Tikkakosken liikuntapuistossa 16.–17.6.2012. Perjantaina 15.6. järjestetään lisäksi erillinen iltakisa. Viikonlopun aikana nähdään yhteensä yli 2 000 starttia.

Ennätysmäärä agilityharrastajia kokoontuu tulevana viikonloppuna Jyväskylään, Tikkakosken urheilukentälle ottamaan mittaa toisistaan SM-tasolla. Luvassa on kolme kisapäivää ja huikean jännittäviä kisoja kolmessa eri kokoluokassa, mini, medi ja maxi.

Iltakisa perjantaina 15.6. klo 16 alkaen

Kilpailut aloitetaan 3–luokan koirakoille tarkoitetulla iltakisalla, jossa nähdään yhteensä huimat 672 starttia kolmella eri kentällä.

Joukkueiden SM-kilpailut lauantaina 16.6 klo 8 alkaen, viimeiset koirat klo 14 alkaen

Varsinaiset SM-kilpailut aloitetaan joukkuekilpailuilla. Joukkuekisat kisataan kolmessa eri kokoluokassa, joissa jokaisessa jaetaan oma mestaruutensa. Jokaisessa joukkueessa kilpailee neljä koirakkoa, joista kukin suorittaa agilityradan yhden kerran. Joukkueen kolmen parhaan yhteistulos ratkaisee joukkueen sijoituksen. Joukkueita on mukana yhteensä 181 ympäri Suomea.

Yksilöiden SM-kisat sunnuntaina 17.6. klo 8 alkaen, finaali klo 14 alkaen

Sunnuntaina ratkotaan SM-yksilökilpailujen voittajat kaikissa kolmessa eri kokoluokassa. Yksilö-kilpailussa mukana on ennätysmäärä osanottajia, sillä voitosta kisaa peräti 594 koirakkoa. Finaaliradalle pääsevät kaikki hyppyradalla virheettömän tuloksen tehneet tai 50 parasta tuloksen tehnyttä koirakkoa. Finaali kilpaillaan käänteisessä järjestyksessä. Luvassa on jännitystä, vauhtia ja tiukkaa kamppailua.

Lisätietoja agilityn SM-kilpailuista löytyy tapahtuman nettisivuilta: www.agilitysm2012.net

Sivuilta löytyy muun muassa kilpailujen aikataulut, kisauutisia, tulosseuranta sekä valokuvia.

Tutustu agilityyn myös Suomen agilityliiton virallisilla nettisivuilla: www.agilityliitto.fi

Tervetuloa seuraamaan agilityn SM-kilpailuja Jyväskylään!

Terveisin Jyväskylän Agility Team ry ja Suomen Agilityliitto

Laura Mättö, SM-koordinaattori

laurahannele@gmail.com p. 044 574 9297

Taustamateriaalia kisoihin, lajiin ja järjestävään seuraan liittyen saa pyydettäessä:

Kati Kollanen, Suomen Agilityliitto, Viestintä
viestinta@agilityliitto.fi, kati.kollanen@agilityliitto.fi

Mirja Mäkikangas, tiedotus ja markkinointi Jyväskylän Agility Team ry

mirja.e.makikangas@student.jyu.fi

Agility on ihmisen ja koiran yhteistyöhön perustuva liikuntamuoto, joka sopii kaiken ikäisille ihmisille. Suomessa agilityn parissa liikkuu yli 10 000 ja maailmanlaajuisesti yli 100 000 harrastajaa. Suomen Agilityliitto SAGI on suomalaisten agilityä harrastavien yhdistysten muodostama liitto. Liiton pääasiallisena tarkoituksena on edistää ja kehittää agilityurheilua, -liikuntaa ja -harrastetoimintaa tavoitteenaan ihmisten fyysinen, psyykkinen ja sosiaalinen kehittäminen. Liiton perustana ovat liikunnan eettiset arvot ja urheilun reilun pelin periaatteet sekä tasa-arvon edistäminen. Toiminnan perustana on koirien fyysinen ja psyykkinen terveys, niiden yhteiskuntakelpoisuuden lisääminen ja hyvä kohtelu. SAGI on Suomen Kennelliitto – Finska Kennelklubben ry:n jäsen ja Suomen Liikunta ja Urheilu (SLU) ry:n tukijäsen.