Etusivu » Tiedotteet » Lemmikit » 3D-simulaatio näkyy Eurosportin esteratsastuskisoissa

3D-simulaatio näkyy Eurosportin esteratsastuskisoissa

Julkaistu: 13.03.2014 klo 10:30
Julkaisija: Dassault Systemes

3D-simulaatio näkyy Eurosportin esteratsastuskisoissa

3D-mallinnettu esteratsastusrata saa ensi-iltansa Saut Hermès’n ratsastuskilpailuissa.

13. maaliskuuta 2014 – Eurosport ottaa käyttöön ohjelmistoyritys Dassault Systemèsin 3D-tekniikkaa ratsastuskilpailujen televisioinnin tukena. Näyttävällä 3D-mallinuksella höystettyä Saut Hermès’n esteratsastuskilpailua voi seurata suorana 14.–16. maaliskuuta Eurosportilta. Uuden tekniikan avulla katsojakin pääsee eläytymään esteradan haasteisiin niin ratsastajan kuin hevosenkin näkökulmasta.

Kuuluisa Saut Hermès’n esteratsastusrata on kokonaan mallinnettu 3D-ympäristöksi. Show-ratsastaja Michel Robertin avustuksella katsojille näytetään virtuaalinen esittelykierros radasta, sen optimaalisista ratsastuslinjoista ja eri esteistä. 3D-mallinnuksella voidaan entistä paremmin havainnollistaa rata myös kotisohvien katsojille.

Esteratsastus on huikeaa tarkkuutta vaativa laji. Havainnollistava 3D-mallinnus tekee esteratsastuksesta entistä viihdyttävämpää myös lajin uusille seuraajille. Valveutuneetkin esteratsastusfanit saavat lajista entistä enemmän irti.

Eurosportin urheilusisältö tavoittaa vuosittain yli 50 miljoonaa katsojaa. Saut Hermès’n 3D-malli nähtävillä 15.3. alkaen osoitteessa: http://jumping.3ds.com

Video Saut Hermèsin kilpailuissa käytetystä Dassault Systèmes 3D teknologiasta: http://bit.ly/1qyv6vS

Lisätiedot Mari Kuusinen, mari.kuusinen@osg.fi, 040 1964374

Dassault Systèmes on maailman johtava 3D-mallintamiseen ja tuotteen elinkaaren hallintaratkaisuihin (PLM) keskittynyt ohjelmistoyritys. Dassault Systèmesin 3DEXPERIENCE-ratkaisujen avulla on mahdollista digitaalisesti mallintaa ja simuloida sekä tuotteita että prosesseja, mutta myös resursseja, joita käytetään tuotteiden valmistamiseen, ylläpitämiseen ja kierrättämiseen ympäristöystävällisellä tavalla. Dassault Systèmesillä on noin 190.000 asiakasta yli 140 maassa. Suomessa Dassault Systèmes on toiminut huhtikuusta 2010. Lisätietoja: www.3ds.com

CATIA, SOLIDWORKS, SIMULIA, DELMIA, ENOVIA, GEOVIA, EXALEAD, NETVIBES, 3DSWYM ja 3D VIA ovat Dassault Systèmesin tai yrityksen alihankkijoiden rekisteröimiä ohjelmistoja.