Etusivu » Tiedotteet » Laki » Osteoporoosi - uusi merkittävä lastensairaus?

Suomen Luustoliitto

Osteoporoosi - uusi merkittävä lastensairaus?

Kutsu.
Julkaistu: 03.10.2011 klo 15:27
Julkaisija: Suomen Luustoliitto

Kutsu tiedotustilaisuuteen

Suomen Osteoporoosiliitto kutsuu tiedotusvälineiden edustajat tilaisuuteen

keskiviikkona 12.10.2011 klo 12.00–13.30 Ravintola Pääpostin Postimestari-kabinettiin (Mannerheiminaukio 1 B, Helsinki) kuulemaan lisää lasten ja nuorten sekä maahanmuuttajien luuston tilanteesta. Ennen tilaisuuden alkua on lounas.

Ohjelmassa:

• Dosentti ja apulaisylilääkäri Outi Mäkitie HYKS Lasten ja nuorten sairaalasta kertoo hälyttäviä tietoja lasten luunmurtumien lisääntymisestä ja osteoporoosista merkittävänä uutena lastensairautena.
  • Professori Christel Lamberg-Allardt Helsingin yliopistosta kertoo juuri valmistuneesta tutkimuksesta, jossa bangladeshilaisten ja somalialaisten maahanmuuttajien sekä syntyperäisten suomalaisten nuorten naisten D-vitamiinitasoa ja luuston kuntoa verrattiin - ja saatiin erittäin huolestuttavia tuloksia!
  • Projektityöntekijä Kristian Åbacka Liikkuva koulu -hankkeesta kertoo, miten liikunnallista toimintakulttuuria pyritään siirtämään suomalaisiin kouluihin ja pyritään hoitamaan lasten ja nuorten luustoa.

TERVETULOA

Suomen Osteoporoosiliitto ry

Olli Simonen                                                            Ansa Holm

hallituksen puheenjohtaja                                         toiminnanjohtaja

V.P. Lounaan osalta 10.10. klo 13 mennessä osteo@osteoporoosiliitto.fi tai 050 539 1441.

Suomen Osteoporoosiliitto on valtakunnallinen kansanterveys-, potilas- ja liikuntajärjestö, jonka tarkoituksena on osteoporoosin ja osteoporoottisten luunmurtumien ehkäiseminen, luuston terveyden ja terveellisten elintapojen sekä osteoporoosia sairastavien tutkimuksen, hoidon ja kuntoutuksen edistäminen. Suomen Osteoporoosiliitto on perustettu 24.4.2004.