Etusivu » Tiedotteet » Laki » Neuvottelutulos veneteollisuuteen sekä harja- ja sivellinaloille

Puuliitto

Neuvottelutulos veneteollisuuteen sekä harja- ja sivellinaloille

Julkaistu: 20.05.2016 klo 10:52
Julkaisija: Puuliitto

Veneteollisuuteen sekä harja- ja sivellinaloille saavutettiin kilpailukykysopimuksen mukaiset neuvottelutulokset torstai-iltana 19. toukokuuta. Neuvottelutulosten mukainen sopimuskausi on 1.2.2017-31.1.2018.

Neuvottelutulosten mukaan vuosittaista työaikaa pidennetään 24 tunnilla, paikallisen sopimisen piiriin otetaan uusia asioita, luottamusmiesten oikeuksia lisätään ja yritysten selviytymislauseke otetaan huomioon.

Veneteollisuudessa työskentelee noin 800 ja harja- ja sivellinaloilla noin 100 työntekijää.

Puuliiton hallitus päättää kaikkien kilpailukykysopimusten mukaisten neuvottelutulosten hyväksymisestä tai hylkäämisestä 31.5. pidettävässä kokouksessa. Päätöksenteon taustalla ovat viime maaliskuussa päätetyt reunaehdot. Puuliitto irtaantuu sopimuksesta, mikäli Sipilän hallitus ei toteuta toimiaan kilpailukykysopimuksen mukaisesti. Edellytyksenä on myös se, että Puuliiton kaikkien työehtosopimusten sovellutusneuvotteluissa päästään liittoa tyydyttävään ratkaisuun toukokuun loppuun mennessä.

Työehtosihteeri Eero Juhonen, puh. 045 130 5091

Varapuheenjohtaja Jyrki Alapartanen, puh. 040 587 7563

Puuliitto on mekaanisen metsäteollisuuden, puusepänteollisuuden, bioteollisuuden, metsä- ja metsäkonealan, venealan ja maatalousalojen työntekijöiden etujärjestö. Liittoon kuuluu noin 35 000 jäsentä.