Etusivu » Tiedotteet » Laki » Mediakutsu: Autismin talvipäivät 14. - 15.2.2014 Vaasassa

Autismi- ja Aspergerliitto ry

Mediakutsu: Autismin talvipäivät 14. - 15.2.2014 Vaasassa

Kutsu.
Julkaistu: 20.01.2014 klo 11:02
Julkaisija: Autismi- ja Aspergerliitto ry

Tervetuloa 14. - 15.2.2014 Autismin talvipäiville Vaasaan (Rantasipi Tropiclandia, Lemmenpolku 3, Vaasa)

Kaksipäiväisten Autismin talvipäivien teemana on "Esteetön osallisuus". Perjantaina paneudutaan siihen, miten varhaiskuntoutuksella ja perheen ja ammattilaisten yhteistyöllä tuetaan autismin kirjon lapsen osallisuutta. Uudenlaisia ja innovatiivisia tapoja kaiken ikäisten osallisuuden mahdollistamiseksi esittelee Kay Mills Skotlannista. Millsin workshopissa tutustutaan yksilökeskeiseen suunnitteluun, joka on jo osa Skotlannin palvelujärjestelmää. Lauantain aiheita ovat muun muassa seksuaalisuus, Touretten oireyhtymä ja omavoimaisuus. Molempina päivinä on mahdollisuus valita useasta luentovaihtoehdosta. Seminaarien lisäksi autismialan palveluntarjoajat esittäytyvät Tietotorilla, joka on avoinna päivien ajan. Autismin talvipäivien ohjelma löytyy osoitteesta: www.autismiliitto.fi/talvipaivat

XII Autismin talvipäivät
pe 14.2. klo 9.30–17.00
la 15.2. klo 8.30–16.00

Media on tervetullut tutustumaan Autismin talvipäivien ohjelmaan ja oheistapahtumiin. Median edustajia pyydetään ilmoittautumaan mielellään etukäteen. Talvipäivien Info-pisteestä voi lunastaa Lehdistökutsun, joka oikeuttaa osallistumaan molempien päivien ohjelmaan.

Ilmoittautumiset, haastattelupyynnöt ja lisätietoja
Autismi- ja Aspergerliiton tiedottaja Katariina Mäkelä, 050 591 5899, katariina.makela@autismiliitto.fi

Tervetuloa!

Autismi ja Aspergerin oireyhtymä ovat neurobiologisia keskushermoston kehityshäiriöitä. Häiriöstä aiheutuvat toimintarajoitteet ilmenevät muun muassa poikkeavina reaktioina aistiärsykkeisiin, sosiaalisessa vuorovaikutuksessa ja kommunikoinnissa ja rajoittuneena tai stereotyyppisenä käytöksenä. Autismin kirjoon kuuluvat autismin ja Aspergerin oireyhtymän lisäksi Rettin oireyhtymä ja disintegratiivinen kehityshäiriö. Autismin kirjoon lukeutuvia henkilöitä on Suomessa arviolta 54 000. Vuonna 1997 perustettu Autismi- ja Aspergerliitto ry on valtakunnallinen edunvalvontajärjestö, jolla on 27 jäsenyhdistystä. Esteettömyys, saavutettavuus ja osallisuus ohjaavat liiton toimintaa.