Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Zenmestarit Thich Nhat Hanh ja Shunryu Suzuki opastavat pelkojen kohtaamiseen ja arjen valaistumiseen

Viisas Elämä

Julkaistu: 13.06.2014 klo 10:58
Julkaisija: Viisas Elämä

Pelko on tuhoava ja kaiken nielevä ongelma, joka koskee meitä kaikkia. Thich Nhat Hanhin käytännönläheinen kirja Pelko - vapaudu pelosta tietoisella läsnäololla toimii oppaana henkilökohtaisten pelkotilojen yli pääsemisessä. Kirja evästää lukijansa työkaluilla, joilla pelon saa poistettua elämästä lopullisesti.

"Koska tämä erityislaatuinen kirja on kirjoitettu niin henkilökohtaisilla, rauhallisilla, ystävällisillä ja välittömillä sanoilla, tuntuu kuin sen viesti tulisi suoraan sydämestä. Thich Nhat Hanh on yksi aikamme tärkeimmistä opettajista, ja nyt jos koskaan meidän on tuiki tärkeää kuunnella, mitä hänellä on sanottavanaan." – Sogyal Rinpoche

Thich Nhat Hanh on vietnamilainen zenbuddhalaismunkki, runoilija, rauhanaktivisti ja yksi maailman kuuluisimmista henkisistä opettajista. Martin Luther King nimesi Thich Nhat Hanhin ehdolle Nobelin rauhanpalkinnon saajaksi, ja New York Timesin mukaan hän on Dalai-laman jälkeen merkittävin buddhalainen opettaja.

Shunryu Suzukin Kirjeitä tyhjyydestä – zen ja elämisen taito puolestaan on kokoelma kauniita, hienostelemattomia ja syvällisiä zenpuheita. Suzuki puhuu kokemusperäisen valaistumisen puolesta, joka antaa merkityksiä läsnäololle nykyhetkessä ja arjessa: valaistuminen on mahdollista esimerkiksi ruokaa laittaessa tai pölyjä pyyhkiessä. Suzukin opetukset syntyvät yksinkertaisista tarinoista, yleensä hänen omista kokemuksistaan. 35 puheesta paistaa maanläheisyys ja tuttuus.

Shunryu Suzuki (1905–1971) oli aikansa merkittävimpiä zenmestareita. Hän muutti Japanista Yhdysvaltoihin vuonna 1958. Suzukin mukaan zen on yhtä tärkeää sekä lännelle että idälle.

Arvostelukappaleet anna.ulvinen@basambooks.fi

Alkuteos: Fear: Essential Wisdom for Getting Through the Storm

Suomentaja: Lauri Porceddu

ISBN: 978-952-260-237-4

Sidosasu: nid, 156 s.

Hinta: 25.00 €

Kirjastoluokka: 17.3

Alkuteos: Not Always So - Practicing the True Spirit of Zen

Suomentaja: Lauri Porceddu

ISBN: 978-952-260-254-1

Sidosasu: nid, n. 150 s.

Hinta: 25.00 €

Kirjastoluokka: 17.3

www.basambooks.fi

Basam Booksin Viisas elämä -sarja ohjaa lukijat lähemmäksi elämäniloa, sopusointua ja henkistä hyvinvointia. Viisas elämä sisältää laadukkaita ja inspiroivia teoksia länsimaisen psykologian uusimmista virtauksista elämäntaidon klassikkoteoksiin.