Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Vahva esikoisromaani KIVENKERÄÄJÄT ilmestyy viikolla 4

Minerva Kustannus Oy

Vahva esikoisromaani KIVENKERÄÄJÄT ilmestyy viikolla 4

Julkaistu: 07.01.2015 klo 11:08
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Minna Mikkonen: Kivenkerääjät

Minna Mikkosen esikoisromaani on tarina tavallisesta perheestä, menetyksestä ja surusta, ja ennen kaikkea lapsen ihmeellisestä lahjasta tavoittaa valo pimeässäkin, kertoa se näkyväksi.
Veini on kuusivuotias poika, jonka teini-ikäinen isosisko Meri on kadonnut. Meri on jossain muualla, ja Veini yrittää selvittää, missä.
Merillä oli salaisuuksia, kuten kaikilla hänen ympärillään, eikä niistä saisi puhua. Myöskään Veini ei kerro omia tai muiden salaisuuksia, ei edes kuiskaamalla, vaan kirjoittaa ne siniseen muistivihkoonsa, samoin kuin tutkimuksensa siskon mahdollisista katoamisen paikoista.
Veini haluaa muistaa Meristä kaiken ja piirtää samalla kuvaa perheestään: äidistä, joka pelkää joskus niin, ettei voi mennä ulos; isästä, joka piiloutuu hiljaisuuskääreeseen tai töihinsä; mummosta ja ukista korkean vaaran päällä sekä Merin ystävistä Virvestä ja Juhasta, jotka rakastavat Meriä kumpikin omalla tavallaan.
Kirkkaana Veinin mielessä kulkevat isosiskon opetukset sekä kevyet ja painavat ajatukset, joita kaikki lähipiirin lapset ja aikuiset kantavat mukanaan sukupolvesta toiseen. Keräämistään tiedonmurusista Veini yrittää hahmottaa totuutta tapahtuneesta. Veinille on selvää, että asiat voivat olla totta vain, jos ne kerrotaan oikein.
Mitä Merille tapahtui ja miksi? Kuka tietää lopulta, mikä voima on muistilla, toivolla, totuudella, tai sillä että uskaltaa puhua?

Lue lisää: Kivenkerääjät

Minna Mikkonen: Kivenkerääjät
ISBN/EAN 978-952-312-097-6
Luokka 84.2
Sidottu, suojapaperi
238 s.
Ilmestyy viikolla 4/2015

Minna Mikkonen (s. 1983) on sanataiteen sekatyöläinen: kirjoittaja, kirjoittamisen ohjaaja sekä kirjallisuudenopiskelija. Hän asuu ja työskentelee Oulussa. Mikkonen on opiskellut muun muassa kirjallisuutta ja filosofiaa Oulun yliopistossa, kirjoittamista Limingan kansanopiston taidekoulussa sekä työskennellyt lähihoitajana lasten ja vanhusten parissa. Tällä hetkellä hän tekee pro gradu -työtään Jyväskylän yliopistolle.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi