Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Uutuuskirja arkisesta työstä ja sen tekijästä

Kansanvalistusseura

Uutuuskirja arkisesta työstä ja sen tekijästä

Julkaistu: 16.04.2012 klo 13:56
Julkaisija: Kansanvalistusseura

Työelämän laatua, tuottavuuden kasvua ja työssä jaksamista tutkitaan vimmatusti ja niistä väitellään tiedotusvälineissä, mutta entä sitten? Miksi puhe työstä on niin tylsää? Onko sinun työsi tylsää?

Ajatellaan, että ammattilainen hallitsee omaa työtään ja nauttii sen tekemisestä. Kuitenkin moni kokee työnsä mielekkyyden uhatuksi ja sen hallinnan puuttuvan lähes kokonaan. Mistä ongelmat johtuvat ja mitä niille voi tehdä?

Työkirjaammattilaisen paluu tarttuu kiusallisiin kysymyksiin varauksetta ja selvänäköisesti. Se tunnustaa työn olevan useimmiten ”improvisointia ja pärjäilyä”. Uutta pelastusoppia kirja kavahtaa, mutta antaa välineitä miettiä uudelleen suhdetta omaan työhön ja palauttaa näin ihminen työn tekijäksi, subjektiksi.

KTT Keijo Räsänen ja FT Marja-Liisa Trux kirjoittavat innoittavasti ja kohtikäyvästi kaikille työtä tekeville alaan ja asemaan katsomatta.

Tilaa Kansanvalistusseuran verkkokaupasta.

Keijo Räsänen & Marja-Liisa Trux: Työkirja. Ammattilaisen paluu.
ISBN 978-951-9140-62-9, 280 sivua, 35 euroa.

Ilmestyy toukokuun alussa.

Lisätiedot, lehdistökappaleet ja haastattelupyynnöt: Kansanvalistusseura, kustannustoimittaja Misku Välimäki, miska-maria.valimaki@kvs.fi, puh. 050 3833 970.

Tilaa sivistykselle!