Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Uudistettu laitos Riku Cajanderin kirjasta Luontopiha

Minerva Kustannus Oy

Uudistettu laitos Riku Cajanderin kirjasta Luontopiha

Julkaistu: 18.02.2015 klo 10:11
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Uudistettu laitos Riku Cajanderin kysytystä puutarhakirjasta on jokaisen puutarhurin, luontoharrastajan ja eläinten ystävän toivekirja

Valitsemalla kasvit oikein omasta puutarhasta on mahdollista kehittää luontoystävällinen paikka, missä viihtyvät erilaiset kasvit, linnut, perhoset, hyödylliset hyönteiset ja muutkin eläimet.

Kiehtovassa kirjassa annetaan seikkaperäisiä ohjeita ja hyödyllisiä vinkkejä luontopuutarhan perustamiseen. Teoksessa esitellään kymmeniä, useimmiten itse puutarhan haltijaakin hyödyttäviä kasvilajeja, jotka edesauttavat eläinten viihtymistä. Esille tuodaan myös ne olosuhteet, joita eri linnut, nisäkkäät ja hyönteiset tarvitsevat, jotta ne saadaan houkuteltua pihan vierailijoiksi ja asukkaiksi.

Hoitamalla pihaa ympäristöystävällisesti voi omalta osaltaan hillitä ilmastonmuutosta ja osallistua uhanalaisten ja vähenevien eläin- ja kasvilajien suojeluun. Näistä vastuullisen puutarhanhoidon keinoista kirja antaa lukuisia esimerkkejä.

Riku Cajander:
LUONTOPIHA
Ympäristöystävällinen piha ja puutarha
ISBN /EAN 978-952-312-122-5
Luokka  67.3
Nidottu
220 s.
Ilmestyy viikolla 10/2015

FM Riku Cajander on biologi ja ympäristökysymyksiin erikoistunut toimittaja. Hän on luontoharrastaja ja -kuvaaja ja toimii aktiivisesti ympäristöliikkeessä. Hän on aikaisemmin julkaissut mm. kirjan Puutarhan parhaat perhoskasvit.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:
Merja Varon| 050-5474747 | merja.varon@minervakustannus.fi