Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Typy ja topakka tonttu -kirjassa on joulun taikaa

Bazar Kustannus Oy

Typy ja topakka tonttu -kirjassa on joulun taikaa

Julkaistu: 20.11.2015 klo 09:00
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Typy ja topakka tonttu on uuden, Typy-tytöstä kertovan kuvakirjasarjan ensimmäinen osa. Se on samalla Sanna Iston ja Eppu Nuotion ensimmäinen yhteinen teos. Kirjan hurmaavan kuvituksen on tehnyt Sari Airola.

Typy rakastaa joulua ja sen odottamista. Mutta jouluilo on äkkiä poissa, kun Typyn kotona sattuu vesivahinko ja hän joutuu hetkeksi aikaa asumaan tympeän Bertta-tädin luokse. Pahinta kaikesta on se, että täti ei välitä joulusta vähääkään. Onneksi tädin yläkaapista sentään löytyy laatikko, jonka sisällä Typyä odottaa yllätys. Mutta auttaako laatikossa vuosia lojunut tonttukaan käännyttämään Bertta-tätiä jouluihmiseksi?

Eppu Nuotio on Berliinissä asuva palkittu kirjailija, jonka laajaan tuotantoon kuuluu yli kuusikymmentä kirjaa, lukuisia tv-sarjoja, näytelmiä, kuunnelmia ja musikaaleja. Hän on toiminut Unicefin Hyvän tahdon lähettiläänä vuodesta 2002.

Sanna Isto on Berliinissä asuva lasten- ja nuortenkirjailija. Hänen esikoisteoksensa Tinka ja Taika (WSOY) voitti Arvid Lydecken -palkinnon vuonna 2011.

Sari Airola on monipuolinen kuvittaja, joka on kuvittanut useita palkittuja kuvakirjoja. Monien ulkomailla vietettyjen vuosien jälkeen hän innostuu suomalaisista asioista kuten lumilyhdyistä, lapasista ja tontuista.

Eppu Nuotio, Sanna Isto & Sari Airola
Typy ja topakka tonttu
Sidottu / 34 sivua
ISBN 9789522792860
KL L85.12
Julkaisupäivä: 20.11.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:

Bazar Kustannus Oy, markkinointi- ja viestintäkoordinaattori Katariina Vuori,
katariina@bazarkustannus.fi, 040 5489810

Bazar Kustannus Oy on osa pohjoismaista Bazar Publishers -kustantamoryhmää.
www.bazarkustannus.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon