Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Tulossa perusteellinen historiikki tietokonepelien klassikoista

Minerva Kustannus Oy

Tulossa perusteellinen historiikki tietokonepelien klassikoista

Julkaistu: 15.01.2015 klo 10:59
Julkaisija: Minerva Kustannus Oy

Juho Kuorikoski:
Suuret seikkailupelit - Tietokonepelien klassikot

Tekeillä on perusteellinen historiikki, joka esittelee graafisten seikkailupelien kerman ja kertoo pelien historian niiden tekijöiden äänellä.

Seikkailupelit ovat genrenä liki yhtä vanha kuin kotitietokoneet. Viiden vuosikymmenen mittaisen historiansa aikana ne ovat vallanneet markkinat, kuihtuneet välillä pois ja viimein palanneet ryminällä takaisin sellaisten tunnettujen televisiosarjojen, kuten Walking Dead ja Game of Thrones tukemana.

Mikä on seikkailupeli ja mikä on genren rooli digitaalisten pelien evoluutiossa? Miksi Sierra suosi peleissään komentojen syöttämistä kirjoittamalla, kun taas LucasArts käytti alusta lähtien hiiriohjausta? Mikä on George Lucasin ja Steven Spielbergin rooli seikkailupelien historiassa? Muun muassa näihin kysymyksiin vastaa seikkailupelien kehitystä tarkasteleva Suuret seikkailupelit.

Kirja julkaistaan syksyllä 2015 ja se on mahdollista tilata ennakkoon Mesenaatti-joukkorahoitussivuston kautta: http://mesenaatti.me/suureseikkailupelit/

Kirjasta on tarjolla myös Limited edition -erikoisversio, joka on myynnissä ainoastaan Mesenaatin kautta joukkorahoituskampanjan ajan. Limited edition -kirjat on numeroitu ja niiden mukana toimitetaan suojapaperilliset erikoiskannet.

Katso lisää: http://vimeo.com/115798478

Juho Kuorikoski on vaasalainen toimittaja, joka on aiemmin kirjoittanut teoksen Sinivalkoinen pelikirja.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki