Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » TIEDOTE: Victoria Hislopin romaani kuvaa Thessalonikin värikästä historiaa

Bazar Kustannus Oy

TIEDOTE: Victoria Hislopin romaani kuvaa Thessalonikin värikästä historiaa

Julkaistu: 13.02.2014 klo 09:43
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Elämänlanka on tarina ystävyydestä, rakkaudesta ja vaikeista valinnoista. Victoria Hislop kuljettaa Dimitrin ja Katerinan tarinan uskomattomien ja traagisten vaiheiden kautta 1900-luvun alusta tähän päivään. Thessalonikiin sijoittuvan tarinan kirjoittajalle Kreikka on sydämenasia.

Dimitri Komninos syntyy Thessalonikissa vuonna 1917, samana iltana, jona kaupungin suurpalo saa alkunsa. Viisi vuotta myöhemmin nuori Katerina Sarafoglou kadottaa perheensä paetessaan turkkilaisten valtaamasta Smyrnasta ja saapuu Thessalonikiin. Seuraavien vuosikymmenten aikana Dimitrin ja Katerinan elämät punoutuvat toisiinsa monikulttuurisen kaupungin värikkäässä arjessa.

Vuosikymmeniä myöhemmin Dimitri ja Katerina päättävät kertoa tarinansa jälkipolvelleen. Elämän käänteet, sota ja mullistukset ovat pakottaneet monet pariskunnan läheisistä jättämään kotimaansa. Dimitri ja Katerina ovat jääneet, ja luvanneet vaalia jälkeen jätettyä historiaa ja perintöä. Nyt nuoren miehen on tehtävä valinta, pitääkö hän isovanhempiensa antaman lupauksen elossa tulevinakin vuosina.

Brittiläinen Victoria Hislop (s. 1959) asuu perheensä kanssa Isossa-Britanniassa ja Kreetalla. Hän on työskennellyt muun muassa kustannusalalla ja toimittajana ennen kirjailijan uraansa. Hislopin esikoisteos Saari (The Island) julkaistiin suomeksi keväällä 2012. Teos palkittiin parhaana esikoisteoksena Galaxy British Book Awardseissa vuonna 2007. Kreikan televisio on tehnyt kirjasta 26-osainen televisiosarjan, jota Suomessa esitetään YLE Teemalla. Hislopin teoksia on käännetty jo 26 kielelle.

Englanninkielinen alkuteos: The Thread
Suomennos: Susanna Tuomi
Sidottu / 442 sivua
ISBN 9789522790507
KL 84.2
Julkaisupäivä: 13.2.2014

”Monikerroksinen ja kunnianhimoinen saaga täynnä uskomattomia yksityiskohtia.”
Sunday Times

Lisätiedot, arvostelukappaleet ja haastattelupyynnöt

Bazar Kustannus Oy, viestintäpäällikkö Vilja Perttola, puh. 040 755 3319, vilja@bazarkustannus.fi
www.victoriahislop.com