Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » TIEDOTE: Pakanavaltias jatkaa Bernard Cornwellin suosittua viikinkisaagaa

Bazar Kustannus Oy

TIEDOTE: Pakanavaltias jatkaa Bernard Cornwellin suosittua viikinkisaagaa

Julkaistu: 29.09.2014 klo 13:30
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Englannin edesmenneen kuninkaan luottosoturi Bebbanburgin Uhtred on menettänyt yhden ratkaisevan virheen vuoksi asemansa. Luvassa on armoton kunnianpalautus ja matka pohjoiseen.

Englannin kuninkaan Alfred Suuren kuoltua valtakunnan rauha on uhattuna. Kuninkaan luottosoturi Uhtred on joutunut uuden kuninkaan Edwardin epäsuosioon. Hylkiön kohtalo on armoton ja hänet karkoitetaan mailtaan. Uhtred kokoaa kuitenkin joukkonsa ja aloittaa matkansa takaisin pohjoiseen, tavoitteenaan vallata Bebbanburg takaisin. Ja kun viholliset haistavat tilaisuuden iskeä liitoksissaan natisevan valtakunnan kimppuun, joutuu Uhtred jälleen punnitsemaan millä puolella hän seisoo.

Pakanavaltias on viikinkisoturi Uhtredista kertovan sarjan seitsemäs osa. Viihdyttävä sarja on vauhdikas tarina mahtavan soturin elämästä Englannin valtakunnan verisen historian ja valtataistelujen pyörteissä.

Yhdysvalloissa asuva brittiläinen Bernard Cornwell on yksi maailman suosituimmista historiallisten romaanien kirjoittajista. Hänen teoksiaan on myyty yhteensä jo yli 20 miljoonaa kappaletta. Viikinkisoturi Uhtredista kertovassa sarjasta on aikaisemmin julkaistu romaanit Viimeinen kuningaskunta, Kalpea ratsastaja, Pohjoisen valtiaat, Miekkojen laulu, Palava maa ja Kuninkaiden kuolema. BBC tekee parhaillaan kirjoihin perustuvaa kahdeksanosaista televisiosarjaa.

Englanninkielinen alkuteos: Pagan Lord
Suomennos: Ulla Lempinen
Sidottu / 364 sivua
ISBN 9789522791306