Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » Stefan Tegenfalkin Pianonvirittäjä-uutuusdekkarissa koulukiusaaminen päättyy kuolemaan

Bazar Kustannus Oy

Julkaistu: 08.06.2016 klo 09:30
Julkaisija: Bazar Kustannus Oy

Ruotsalaiselta Stefan Tegenfalkilta on aiemmin julkaistu suomeksi trilogia, jonka päätösosa Pahan kasvot ilmestyi keväällä 2015. Nyt julkaistava Pianonvirittäjä on itsenäinen jatko-osa rikoskomisario Walter Gröhnistä ja ylikomisario Jonna de Bruggesta kertovassa dekkarisarjassa. Kirja ilmestyy sopivasti juuri ennen Dekkariviikkoa, jota vietetään Suomessa 13.–19.6.

Kuusitoistavuotias tyttö löytyy kuolleena järven rannalta Tukholman lähiössä Brommassa. Brutaalin murhan tekijä on taitavasti peittänyt jälkensä – paitsi yhden, sen jonka haluaa poliisin löytävän.

Jonna de Bruggen ja Walter Gröhnin rikostutkintaryhmän on etsittävä tappaja ja selvitettävä yhä tarkemmin maailmaa, jossa tyttö eli. Paljastuu koulukiusaamisen häikäilemätön verkko, josta nuori lahjakas pianisti Linnea ei ole löytänyt ulospääsyä. Ei ennen kuin kotiovelle on ilmaantunut pianonvirittäjä – ja ensimmäistä kertaa joku joka näyttää kuuntelevan Linneaa.

Mutta kuka puhuu totta, keneen voi luottaa? Valheiden sumun keskellä nuoren poliisin ja kokeneen rikostutkijan ihmistuntemus joutuu kokeeseen.

Ruotsalainen Stefan Tegenfalk (s. 1965) oli tehnyt menestyneen uran IT-yrityksessä jo ennen kuin julkaisi esikoisromaaninsa Vihan aika vuonna 2009. Teos syntyi kirjoituskurssilla, jonka Tegenfalk sai vaimoltaan 40-vuotislahjaksi. Sarjan toinen osa oli Koston vanki, ja kolme vuotta Vihan ajan ensimmäisten rivien syntymisen jälkeen koko trilogia oli valmis. Pianonvirittäjä on sarjan itsenäinen jatko-osa.

Stefan Tegenfalk
Pianonvirittäjä
Alkuteos Pianostämmaren
Suomennos Laura Beck
Sidottu, 400 sivua | ISBN 978-952-279-302-7 | Kirjastoluokka 84.2
Saatavilla myös e-kirjana
Ilmestymispäivä 8.6.

Lisätiedot ja arvostelukappaleet:

Bazar Kustannus Oy, markkinointi- ja viestintäkoordinaattori Katariina Vuori, katariina@bazarkustannus.fi, 040 548 9810

Bazar Kustannus Oy on osa pohjoismaista Bazar Publishers -kustantamoryhmää.
www.bazarkustannus.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon