Etusivu » Tiedotteet » Kustannustoiminta » SKS:n ja SHS:n digitointihankkeelle apurahaa

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

SKS:n ja SHS:n digitointihankkeelle apurahaa

Julkaistu: 08.04.2016 klo 09:50
Julkaisija: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Suomen tiedekustantajien liitto on myöntänyt Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran ja Suomen Historiallinen Seuran yhteiselle digitointihankkeelle apurahaa.

Digitointihankkeessa saatetaan SHS:n kirjasarjoissa vuosien 1866–2010 aikana julkaistut teokset avoimesti verkkoon. Hanke tarjoaa SKS:lle uuden ja tehokkaan tavan palvella tiedettä ja tutkimusta. Jatkossa aineisto tulee olemaan aina verkon välityksellä saatavissa laadukkaassa sähköisessä muodossa.

Hanke on osa SKS:n Avoin tiede ja kulttuuriperintö -hanketta ja se tukee myös opetus- ja kulttuuriministeriön Avoin tiede ja tutkimus -hankkeen tavoitetta saada tiedettä avoimesti saataville verkkoon.

____________________________________________________________________________________________________

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, SKS on vuonna 1831 perustettu tieteellinen seura ja kulttuurijärjestö: tutkimuslaitos, humanistisen tiede- ja tietokirjallisuuden kustantaja, suullisen ja kirjallisen kulttuurin arkisto ja tieteellinen erikoiskirjasto sekä kirjallisuuden viennin ja kääntämisen tukija. Seuraan kuuluu noin 3 000 jäsentä ja sen palveluksessa työskentelee tällä hetkellä noin 80 henkeä. www.finlit.fi

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki